  • Data: 2012-09-08 18:24:31
    Temat: Re: Internet w domu bez umowy?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2012-09-08 17:46, Użytkownik PK napisał:

    > TP (neostrada) - to wiem, bo mam. Nie wolno udostępniać swojego
    > netu osobom trzecim poza Lokalem, do którego doprowadzone jest
    > łącze. Oznacza to, że:
    > a) abonent może korzystać z usługi poza Lokalem (czyli np. wifi
    > na podwórku, na klatce itp),
    > b) w Lokalu łącza mogą używać go osoby trzecie.
    >
    > Specjalnie dla Ciebie sprawdziłem jeszcze UPC i Netię.
    >
    > W UPC jest tak samo jak w TP.
    >
    > W Netii jest ostrzej. Nie wolno udostępniać łącza osobom trzecim, ale
    > nie wolno też podłączać do niego urządzeń, które nie są w dyspozycji
> [...]

    Sprawdziłem swojego dostawcę i nie ma takich ograniczeń,
    konkurencyjny dostawca sąsiada również nie zastrzega udostępniania.
    Wygląda że robią to tylko molochy jak tepsa, upc czy netia.
    Normalny dostawca nie wnika jak i z kim wykorzystujesz przepustowość
    łącza za które płacisz. To co robią dostawcy nienormalni to
    jak pobieranie opłaty za korzystanie z drogi z zastrzeżeniem że
    ty i twoja rodzina może po niej chodzić ale z twoich gości tylko
    ci którzy zostają u ciebie na noc.