  • Data: 2012-09-08 17:46:05
    Temat: Re: Internet w domu bez umowy?
    Od: PK <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-09-08, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > Pochwal się co to za firma która zabrania tego robić ?

    TP (neostrada) - to wiem, bo mam. Nie wolno udostępniać swojego
    netu osobom trzecim poza Lokalem, do którego doprowadzone jest
    łącze. Oznacza to, że:
    a) abonent może korzystać z usługi poza Lokalem (czyli np. wifi
    na podwórku, na klatce itp),
    b) w Lokalu łącza mogą używać go osoby trzecie.

    Specjalnie dla Ciebie sprawdziłem jeszcze UPC i Netię.

    W UPC jest tak samo jak w TP.

    W Netii jest ostrzej. Nie wolno udostępniać łącza osobom trzecim, ale
    nie wolno też podłączać do niego urządzeń, które nie są w dyspozycji
    abonenta. To oznacza, że np. nie można podłączyć laptopa znajomego,
    który Cię odwiedził. Oczywiście nie mogą z niego korzystać także osoby,
    którym np. wynajmujesz mieszkanie. Nie jestem ekspertem prawnym, ale
    moim zdaniem ten zapis dotyczy także komputerów leasingowanych.

    Chciałem sprawdzić jeszcze Vectrę, ale nie mogę znaleźć na ich stronie
    regulaminu świadczenia usługi.

    Jeśli cierpisz na nieumiejętność rozumienia regulaminów i interesują
    Cię jeszcze jakieś firmy, to pytaj. Najlepiej jakbyś od razu znalazł
    regulamin, bo niektórzy operatorzy strasznie go ukrywają...

    BTW: Oczywiście w większości firm (szczególnie tych dużych) możesz
    podpisać z operatorem aneks do umowy, który umożliwi udostępnianie
    usługi (ale jeśli nie jesteś firmą, to tylko nieodpłatne). Oczywiście
    takie dodatkowe prawo zazwyczaj podnosi cenę.

    pozdrawiam,
    PK