  • Data: 2012-09-09 09:12:05
    Temat: Re: Internet w domu bez umowy?
    Od: PK <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-09-09, qwerty <q...@p...fm> wrote:
    > Co powiesz na ping z Białegostoku do Krakowa na poziomie 3 ms (kiedyś miałem
    > tyle w UrbanTerror).

    Powiem, że to bzdura i dowód Twojej naiwności życiowej. Albo za dużo
    gier, a za mało fizyki w szkole.

    Gdyby położyć idealny światłowód w linii prostej od Białegostoku
    do Krakowa (410km) to ping (czyli impuls tam i z powrotem) wynosiłby
    około 2.7 ms i możesz to traktować jako absolutną wartość minimum.

    Tyle że sygnał w sieci nie rozchodzi się w linii prostej i nie tylko
    po światłowodach. Większość czasu sygnał spędza w skrętce (20-30%
    wolniejszej), która się wije (spokojnie 1.5x dłuższa), a po drodze
    jest sporo routerów i przełączników (każdy dorzuca coś od siebie).

    Generalnie jakiego łącza byś nie miał, to na pingi między miastami
    poniżej 10-15ms nie licz.

    pozdrawiam,
    PK