  • 41. Data: 2011-11-03 21:37:14
    Temat: Re: Interesujące statystyki udziału urządzeń mobilnych w ruchu internetowym
    Od: z <z...@g...pl>

    Pszemol pisze:

    > To do czego mogą smartfona używać skoro internetu nie mają? Dziwne.

    Nie wiem czy SE Satio to smartfon ;-) ale daje tyle możliwości że
    pakietu internetowego nie potrzebuję. Jak na prawdę będę się nudził to
    skorzystam z wifi w domu lub w pracy.

    PS. I radia słucham za darmo (z equalizerem) w domu pracy i w
    samochodzie :-)

  • 42. Data: 2011-11-03 21:53:11
    Od: ALdroid <a...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Dnia Thu, 3 Nov 2011 11:48:29 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    naskrobał przy słoiku:
> [...]
    HTML

    Żadne

    > Ten flash nie jest taki wszedobylski jak ci się może wydawać.

    Chyba korzystamy z dwoch roznych internetow, lub Ty nie wychodzisz
    poza swoja piaskownice.

    Opinia mojego szefa do niedawna zachwycajacego sie iPadem2: "iPad
    jest do dupy - nie dzialaja strony np.dealerow samochodowych,
    wszelkich konfiguratorow, etc. Ot zabawka a nie biznesowe narzedzie
    zastepujace notebooka w podrozy".

    > A ja widzisz mam pewne kłopoty z Androidem na tabliczce firmy
    Archos.

    Skoro kupujesz cos co w porownaniu z np. ze starym GalaxyTabem jest
    jak '100 lat za murzynami' zwlaszcza pod wzgledem jakosci ekranu to
    nie dziwie sie Twoich reakcji. Na YT masz szereg porownan Archos z
    innymi tabletami.

    Dodatkowo powiedz czy masz wersje HomeTablet czy InternetTablet bo
    miedzy tymi wersjami f.Archos tez jest spora roznica o ile nie
    przepasc technologiczna, wiec jaki tablet takie odczucia.

> [...]
    > dotykowy działa gorzej, nie rejestruje dotknięć, trzeba mocno
    paluchem
    > naciskać a i reakcja urządzenia na wejście od użytkownika jest
    wolniejsza
    > od tej w moim iPhone4 i łapię się na tym że klikam parę razy bo nie
    > widzę reakcji urządzenia a potem okazuje się że nacisnąłem "cofnij
    > za dużo razy bo odpowiedź na sygnał jest taka opóźniona... Umacnia
    mnie
    > to w przekonaniu że sama wielkość ekranu o niczym nie świadczy i nie
    > ma co porównywać jeśli tylko porównujesz wielkość.

    Z opisu widac, ze masz najbardziej budzetowa wersje tabletu f.Archos.
    Nie wiem co chciales uzyskac skoro porownujesz ze soba tablety,
    ktorych cena jest ok 4-5 razy rozna (iPad jest tyle razy drozszy od
    Archosa).

    Moze wez do reki jakas wspolczesna wersje tabletu z Androidem.

    Reasumujac: znowu flejm Ci nie wyszedl i pozostaje mi tylko ostrzec
    czytajacych Twe wypociny by nie wyciagali z nich zadnych wnioskow
    procz takich jakie wyzej napisalem.

    --
    AL

  • 43. Data: 2011-11-04 12:40:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ALdroid" <a...@n...ma.takiego.adresu.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Opinia mojego szefa do niedawna zachwycajacego sie iPadem2: "iPad jest do
    > dupy - nie dzialaja strony np.dealerow samochodowych,

    Jak często kupuje samochody?

    > wszelkich konfiguratorow, etc. Ot zabawka a nie biznesowe narzedzie
    > zastepujace notebooka w podrozy".

    Jakich "konfiguratorów"?

> [...]
    > bo miedzy tymi wersjami f.Archos tez jest spora roznica o ile nie przepasc
    > technologiczna, wiec jaki tablet takie odczucia.

    Mam Arcos 101 Internet Tablet.
    Abstrahując już od jakości LCD (kijowej) sam software też jest
    nienajlepszy. A software to Android, nie?

> [...]
    > cena jest ok 4-5 razy rozna (iPad jest tyle razy drozszy od Archosa).
    >
    > Moze wez do reki jakas wspolczesna wersje tabletu z Androidem.

    Na przykład?

    > Reasumujac: znowu flejm Ci nie wyszedl i pozostaje mi tylko ostrzec
    > czytajacych Twe wypociny by nie wyciagali z nich zadnych wnioskow procz
    > takich jakie wyzej napisalem.

    Jaki flejm?
    Pisałem od początku o surfowaniu. Teraz zeszliśmy z tematu.

  • 44. Data: 2011-11-04 13:11:25
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-11-04 13:40, Pszemol pisze:
    > "ALdroid" <a...@n...ma.takiego.adresu.pl> wrote in message

    > Jak często kupuje samochody?

    to byl przyklad pierwszy z brzegu - ostatnio co chwila podkreslany przez
    zainteresowanego.
    Dodatkowo szereg tresci internetowych w iPadzie/iPhonie to biale plamy
    lub zatykane jakimis protezami.

    > Jakich "konfiguratorów"?

    mozesz sobie sprawddzic wszelkie opcje i zebtrac je do kupy i wydrukowac
    oferte wyjsciowa

    W zyciu nie kupowales samochodu - lub z ciekawosci nie sprawdzales jak
    to dziala?
    W Europie niemal kazdya strona internetowa dealerow to jeden 'wielki flash'.

    > Mam Arcos 101 Internet Tablet.
    > Abstrahując już od jakości LCD (kijowej) sam software też jest
    > nienajlepszy. A software to Android, nie?

    no tak - - ale co tam masz?
    Pewnie co najwyzej Froyo 2.1 lub nizej?

    Zobacz sobie cos bardziej wspolczesnego

    > Na przykład?

    np. dowolne z Honeycomb (masz paru czolowych producentow: Motorola,
    Samsung, HTC, LG, ASUS, ....)
    Archos to producent tabletow budzetowych - dodatkowo juz przesarzaly
    konstrukcyjnie i systemowo.

    > Jaki flejm?
    > Pisałem od początku o surfowaniu. Teraz zeszliśmy z tematu.

    ale sam zszedles ten temat - dla mnie to kolejny flejm nic nie wnoszacy
    procz jakis przekamazen.
    Jesli chcesz czyms zablysnac koniecznie, to najpierw lepiej zorientuj
    sie w temacie.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 45. Data: 2011-11-04 15:44:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:j90o9t$ko$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > dziala?
    > W Europie niemal kazdya strona internetowa dealerow to jeden 'wielki

    Zwykle nie kupuję nowych :-) Na 2-3 latkach mam najlepsze oferty.
    Ale teraz rozumiem, że główny zarzut w obu przypadkach dotyczy
    tylko jednego zastosowania: szukania nowego auta. OK, przyjmuję
    do wiadomości, ale to wciąż jeden przykład zastosowania tableta...
    Zgadzam się więc, że tablet iPad czy telefon iPhone nie nadaje się
    dobrze do szukania konfiguracji nowych samochodów... I dlatego
    pytam jak często on kupuje samochody że to dla niego problem?
    356 dni w roku szuka nowego samochodu? Codziennie?

    > no tak - - ale co tam masz?
    > Pewnie co najwyzej Froyo 2.1 lub nizej?
    >
    > Zobacz sobie cos bardziej wspolczesnego

    Ma fabryczne Froyo 2.2 - nie robi to automatycznych upgradów?

    > np. dowolne z Honeycomb (masz paru czolowych producentow: Motorola,
    > Samsung, HTC, LG, ASUS, ....)
    > Archos to producent tabletow budzetowych - dodatkowo juz przesarzaly
    > konstrukcyjnie i systemowo.

    I zmieni się tam sposób jak w przeglądarce renderują strony www?

    > ale sam zszedles ten temat - dla mnie to kolejny flejm nic nie wnoszacy
    > procz jakis przekamazen.
    > Jesli chcesz czyms zablysnac koniecznie, to najpierw lepiej zorientuj sie
    > w temacie.

    Ale porównuję iPhone z przed ponad roku z tą tabliczką która jest
    nowsza i działa gorzej. To, że nowy Android dogonił wreszcie iPhona4
    z 2009 roku w sposobie renderowania stron www nie jest dla mnie
    jakimś dużym osiągnięciem. Ale ściągnę sobie nowego Androida i sprawdzę.

  • 46. Data: 2011-11-04 16:08:38
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-11-04 16:44, Pszemol pisze:

> [...]
    > pytam jak często on kupuje samochody że to dla niego problem?
    > 356 dni w roku szuka nowego samochodu? Codziennie?

    czy Ty czytasz co sie do Ciebie pisze - to jeden przyklad - z biezacego
    okresu.

    A kupuje tyle ile mu sie podoba - jego sprawa - do portfela nikomu nie
    zagladam.

    Ale lepiej temat wymijajaco obejsc, no nie?

    > Ma fabryczne Froyo 2.2 - nie robi to automatycznych upgradów?

    a to zalezy od producenta - czyli f.Archos a nie samego Androida czy Googla.

    Zreszta masz tablet na androidzie, ktory fabrycznie (jak pamietam) nie
    ma dostepu do natywnego marketu googla (tylko do producenta - Archos).
    Tablet nie przeszedl pelnej procedury wymaganej przez Googla.
    (Dostep do Marketu mozesz miec, ale sposobem dogrywajac pewna aplikacje)
    Zastanawialem sie kiedys nad Archosem z racji m.in., ze producent
    oferowal rownie linuxa na niego procz klasycznego androida.
    Z powodu wlasnie niedoskonalosci ekranu i paru innych cech nie wybralem
    tego tableta a wlasnie GalaxyTaba.

    > I zmieni się tam sposób jak w przeglądarce renderują strony www?

    sam sprawdz

    Masz na chwile obecna prehistoryczny model tableta z systemem nie
    dostosowanym do tabletow, z ograniczeniem dostepu do Marketu (Archos nie
    uzyskal rekomendacji Googla i go nie doposcili - mozesz sobie
    doinstalowac programik, ktory Ci daje dostep - ale sam spojrz sobie w
    oczy - masz juz przestarzaly sprzet z przestarzalym systemem, ktorego
    probujesz porownywac do wyglaskanego iOS'a)

> [...]
    > z 2009 roku w sposobie renderowania stron www nie jest dla mnie
    > jakimś dużym osiągnięciem. Ale ściągnę sobie nowego Androida i sprawdzę.

    Konstrukcje Archosa - to budzetowa produkcja.
    Niewiem czego oczekujesz od tych tabletow.
    Ciesz sie, ze masz IT a nie HT wersje, bo bys bardziej byl zdziwiony.
    Trzeba bylo zobaczyc przed kupnem (np. na YT) czym ekran Archosa rozni
    sie od np samsungowych w GalaxyTabach.

    polecam Tobie do poczytania:
    http://applefobia.blox.pl/2011/10/Zlodzieje-i-mierno
    ty-Oraz-jeden-hipokryta.html

    no i zastanawiajacy jest kolejny pomysl Apple Store w US:
    http://applefobia.blox.pl/2011/10/Odbierz-w-sklepie-
    nowy-eksperyment-Apple.html
    Pewnie to tez opatentuja jak to:
    http://applefobia.blox.pl/2011/10/Hide-to-unlock.htm
    :)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 47. Data: 2011-11-04 16:32:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:j912m7$507$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > zagladam.
    >
    > Ale lepiej temat wymijajaco obejsc, no nie?

    Nie obchodzę wymijająco - przyznaję że iPhone nie obsługuje flasha.

    Twierdzę po prostu tylko tyle, że flash nie jest tak wszędobylski
    w sieci jak może się wydawać komuś, kto całymi dniami codziennie
    szuka nowego samochodu na witrynach dealerów samochodowych.

> [...]
    > rownie linuxa na niego procz klasycznego androida.
    > Z powodu wlasnie niedoskonalosci ekranu i paru innych cech nie wybralem

    No to kicha. Na szczęście to nie mój prywatny tablet tylko kupiony
    przez firmę do jakichś testów softu na Androidzie... :-) Kicha straszna.

    > sam sprawdz

    Czemu mi nie powiesz? Nie mam tabletów aby sprawdzić...

    > Masz na chwile obecna prehistoryczny model tableta z systemem nie
    > dostosowanym do tabletow,

    Android nie jest dostosowany do tabletów czy jego wersja 2.2?
    I na czym ten brak dostosowania polega?

> [...]
    > Trzeba bylo zobaczyc przed kupnem (np. na YT) czym ekran Archosa
    > rozni sie od np samsungowych w GalaxyTabach.

    Dla mnie jest to przykład urządzenia z Androidem na pokładzie
    na który mogłem się z łapkami dobrać. Nie mam innego porównania.

    > polecam Tobie do poczytania:
    > http://applefobia.blox.pl/2011/10/Zlodzieje-i-mierno
    ty-Oraz-jeden-hipokryta.html

    Bardzo śmieszne :-)

    > no i zastanawiajacy jest kolejny pomysl Apple Store w US:
> [...]

    Akuratnie tu się nie wypowiadam bo te patenty też mnie dziwią
    i wnioskuję z tego że muszę czegoś tutaj nie rozumieć :-)

  • 48. Data: 2011-11-04 17:43:17
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-11-04 17:32, Pszemol pisze:

> [...]
    > w sieci jak może się wydawać komuś, kto całymi dniami codziennie
    > szuka nowego samochodu na witrynach dealerów samochodowych.

    wolno mu? wolno - wiec o co chodzi?
    Moze kupuje sobie, drugi zonie, trzeci corce a reszte do firmy - jak
    lubi to kto mu zabroni - widocznie z nudow w hotelu chcial sobie polazic
    po tych stronach a tu kicha ;)

    > No to kicha. Na szczęście to nie mój prywatny tablet tylko kupiony
    > przez firmę do jakichś testów softu na Androidzie... :-) Kicha straszna.

    to nie wybrali najlepiej

    > Czemu mi nie powiesz? Nie mam tabletów aby sprawdzić...

    a co mam Ci powiedziec - ja nie mam problemu z ogladaniem stron (2.2.1
    Froyo na GalaxyTab czy 2.3.3 na DesireZ) - wygladaja tak jak na
    komputerze stacjonarnym (przy czym wole tablet niz telefon z wiadomych
    wzgledow)

    > Android nie jest dostosowany do tabletów czy jego wersja 2.2?
    > I na czym ten brak dostosowania polega?

    przeciez tyle bylo szumu, ze android 1.6 i 2.x i nizej to system
    pomyslany glownie na telefony komorkowe a nie wielkoekranowe tablety
    (niby od 2.2 i 2.3 jest lepiej ale zaszlosci telefonowe zostaja).
    Android od wersji 3.x (obecnie juz chyba 3.3) jest specjalnie
    zaprojektowany z mysla o tabletach.
    Podejdz do jakiegos sklepu i sie pobaw jakas wersja demo z polki (w PL w
    MM zdarza sie, ze tablety lezace na polkach maja dostep do sieci via
    WiFi - wiec i posurfowac mozna - wiec moglbys sprawdzic sprawy, ktore
    Cie interesuja na zywo. Nie wiem jak to wyglada w US).

    > Dla mnie jest to przykład urządzenia z Androidem na pokładzie
    > na który mogłem się z łapkami dobrać. Nie mam innego porównania.

    dlatego Ci zwracam uwage - ze nie najlepszy wybrales sobie obiekt do
    testow. Chociaz Archos IT jest i tak lepszy od np. Creative Ziio.
    Wez - nawet GalaxyTaba 1szej generacji - i porownaj sam ekran i reakcje.
    A najlepiej jakas juz wspolczesna wersje z Honeycomb na pokladzie.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 49. Data: 2011-11-04 18:15:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:j9187m$n8u$1@inews.gazeta.pl...

    > wolno mu? wolno - wiec o co chodzi?
    > Moze kupuje sobie, drugi zonie, trzeci corce a reszte do firmy - jak lubi
    > to kto mu zabroni - widocznie z nudow w hotelu chcial sobie
    > polazic po tych stronach a tu kicha ;)

    Ale coś się tak najeżył? Jasne że mu wolno...
    Tylko wciąż nie uzasadnia to twierdzenia że flash jest wszędobylski
    tylko na podstawie tego że jeden człowiek kupował samochód
    i mu się trafiło kilka stron z flaszem...

    > to nie wybrali najlepiej

    Podejrzewam że kierowali się ceną. Ale projekt się skończył
    i zauważyłem u człowieka na półce nieużywany tablet to się
    postanowiłem nim pobawić trochę :-)

    > a co mam Ci powiedziec - ja nie mam problemu z ogladaniem stron (2.2.1
    > Froyo na GalaxyTab czy 2.3.3 na DesireZ) - wygladaja tak jak na komputerze
    > stacjonarnym (przy czym wole tablet niz telefon z wiadomych wzgledow)

    Nie chodzi mi o to aby wyglądały jak na pc właśnie...
    Mi chodzi o to, że jak oglądam stronę gdzie masz trzy długie kolumny,
    np. jakieś menu po lewej, tekst w środku, po prawej jakieś zajawki lub
    reklamy to ja chcę abym mógł dwukrotnym tapnięciem w rejon tekstu
    na ekranie spowodować że przeglądarka internetowa "zrozumie"
    że chcę powiększyć lub pomniejszyć stronę i tak dobrać font aby
    ta kolumna z tekstem zajęła całą szerokość ekranu - ani piksel
    więcej lub mniej i aby tekst był czytelny i dał się przesuwać palcem
    góra/dół w czasie czutania. Mało tego, gdy mając tak rozsunięty
    tekst obrócę iPhone z portretu na krajobraz to tekst zostanie
    ponownie rozciągnięty na większą szerokość ekranu i znów trafi
    równo od lewej do prawej. Przeglądarce Archosa, cokolwiek on tam
    ma, nie udaje się ten 'myk' zbyt dobrze...

    > przeciez tyle bylo szumu, ze android 1.6 i 2.x i nizej to system pomyslany
    > glownie na telefony komorkowe a nie wielkoekranowe
    > tablety (niby od 2.2 i 2.3 jest lepiej ale zaszlosci telefonowe zostaja).

    W tym Archosie jest 2.2

    > Android od wersji 3.x (obecnie juz chyba 3.3) jest specjalnie
    > zaprojektowany z mysla o tabletach.

    I czym się ta specjalność oznacza?

> [...]
    > WiFi - wiec i posurfowac mozna - wiec moglbys sprawdzic sprawy, ktore Cie
    > interesuja na zywo. Nie wiem jak to wyglada w US).

    Na razie jeździć po sklepach mi się nie chce, ale pewnie Ty mi powiesz :-)

> [...]
    > Wez - nawet GalaxyTaba 1szej generacji - i porownaj sam ekran i reakcje.
    > A najlepiej jakas juz wspolczesna wersje z Honeycomb na pokladzie.

    Nie oceniam tylko ekranu ale też funkcjonalność software.

  • 50. Data: 2011-11-04 19:56:58
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-11-04 19:15, Pszemol pisze:

> [...]
    > równo od lewej do prawej. Przeglądarce Archosa, cokolwiek on tam
    > ma, nie udaje się ten 'myk' zbyt dobrze...

    a u mnie to dziala w miare dobrze (lacznie z obracaniem tak jak piszesz).
    Przynajmniej jak czytam sobie dzienna prasowke to jest to normalny
    odruch tapniecia w kolumne i wyswietlenia tej kolumny na szerokosc
    ekranu (+dopasowanie, tzn wyjustowanie etc - aby nic nie ucielo)

    Moze to nie problem tabletu a danej strony, ktora sie rozjezdza.

    Nie wiem dod. jak masz ustawiona swoja przegladarke w tablecie - tzn jak
    rozpoznawana przez serwery - jako mobilna czy udajaca normalna (jak w PC).

    > W tym Archosie jest 2.2

    > I czym się ta specjalność oznacza?

    jak wpiszesz w google to Ci wyskoczy

    > Na razie jeździć po sklepach mi się nie chce, ale pewnie Ty mi powiesz :-)

    nie - jestem leniwy tak jak Ty ;)

    > Nie oceniam tylko ekranu ale też funkcjonalność software.

    dlatego, jesli chcesz ocenic i wydac werdykt - to wez cos w miare
    wspolczesnego i nie budzetowego.

    --
    pozdr
    Adam (AL)