  • 1. Data: 2011-11-01 07:20:36
    Temat: antena do laptopa aby poprawic zasieg - dobre rady
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Znajomy zakupil neta bezprzewodowego z Orange

    Jak to bywa w takich przypadkach raz jest zasieg, raz nie ma w zaleznosci od
    miejsca albo jest slaby

    Czy warto szukac i zastosowac jakas antene zewnetrzna aby poprawic zasieg??
    Jaka antena?
    jak to dziala?
    czy zysk bedzie proporcjonalny do wkladu?
    w jakich cenach sa mniej wiecej takie anteny?
    czy to sie podpina do modemu czy do kompa?

    dzieki za rady

  • 2. Data: 2011-11-01 08:57:53
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 01.11.2011 08:20, Kris pisze:
    > Czy warto szukac i zastosowac jakas antene zewnetrzna aby poprawic zasieg??
    rozumiem ze odbiornik GSM to maleńkie urządzenie wtykane do usb? Wieć
    łatwiej będzie kupić przedłużacz usb i modem "wywalić" za okno lub na dach
    > Jaka antena?
    duża
    > jak to dziala?
    antena typu pręcik ma nadawanie/odbiór do okoła - we wszystkich
    kierunkach. Ten obszar można zawęzić, im bardziej zawęzisz tym wiekszy
    zysk. jak zawęzisz do 180 stopni to zysk będzie 2-krotny. jak do
    90stopni... tylko ze to "zawężanie" nie jest takie idealnie i proste. im
    dłuższa antena tym węższa wiązka-tym wiekszy zysk. niestety im dłuzszy
    kabel - tym wieksze straty. zazwyczaj przy metrowej antenie i paru
    metrach kabla widać poprawę. przy antenie typu pręcik z magnesem - zysk
    jest zerowy. Czyli tak parę stówek za instalacje trzeba dać..
    > czy zysk bedzie proporcjonalny do wkladu?
    nie. moim zdaniem nie. już poszedł bym w stronę masztu na którym będzie
    modem usb, albo modem usb wpięty w router który wyśle już "internet"
    skrętką.
    > w jakich cenach sa mniej wiecej takie anteny?
    od 19.99 zł, ale takie w których będzie wyraźny 100+
    > czy to sie podpina do modemu czy do kompa?
    to już przesada.

    ToMasz

  • 3. Data: 2011-11-01 12:05:57
    Od: "SP4OLN" <S...@g...com>

    "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Czy warto szukac i zastosowac jakas antene zewnetrzna aby poprawic
    > zasieg??
    > Jaka antena?

    > dzieki za rady

    Są ogólnie 2 rozwiązania .
    Stacjonarne :
    antena z linka poniżej na maszcie lub ścianie domu,
    ogólnie za oknem , kabelek i podłączamy do modemu .
    http://www.dipol.com.pl/antena_trans-data_lte_kyz_7_
    5-8-10__A741031.htm
    Mobilne :
    Antenka z magnesem , dająca się schować w torbie
    z laptopem , wystawiana na parapet lub na dach auta itp.
    http://www.dipol.com.pl/antena_trans-data_gsm-dcs-um
    ts_dw5_antena_do_terminali_platniczych__A741005.htm
    Obie wersje sprawdzone organoleptycznie .
    Wiele sprzętów nie działało by poprawnie ,
    gdyby nie takie anteny ( terminale płatnicze, bankomaty ,
    alarmy ) !
    Antenki posiadają zazwyczaj przejściówki ,
    trzeba zadbać o to, by rodzaj przejściówki
    pasował i do złącza od anteny z jednej strony ,
    i do naszego modemu ,
    przy czym warto wiedzieć że nie wszystkie
    modemy mają wejście na antenę zewnętrzną .

    --
    SP4OLN

  • 4. Data: 2011-11-01 16:43:58
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    w gre wchodzi w zasadzie tylko rozwiazanie z antena mobilna

    glowne zadanie tej anteny to wzmocnienie sygnalu w miejscach gdzie jest on
    znikomy

    czyli albo zeby wogole byl net
    albo zeby chodzil nieco szybciej niz bez anteny

    Czy mozecie polecic cos konkretnego?? (model, marke)

    Ewentualnie czy znacie miejsce gdzies w okolicach Katowic gdzie mozna
    poogladac, podotykac ewentualnie kupic lub wyprobowac z laptopem na miejscu

    dzieki

  • 5. Data: 2011-11-01 19:15:58
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 01.11.2011 17:43, Kris pisze:
    > w gre wchodzi w zasadzie tylko rozwiazanie z antena mobilna
    > glowne zadanie tej anteny to wzmocnienie sygnalu w miejscach gdzie jest
    > on znikomy
    posłuchaj, właściwie nie wiem czemu kolega krótkofalowiec SP4 udaje ze
    niewie o co "kaman".
    Zysk anteny nie bierze sie z czarów. albo zawęzisz "dookólność" albo
    będziesz miał wzmacniacz - tu repeater.
    Tak wiec antena "wąska" skierowana na BTSa. W przeciwnym wypadku - długi
    kabel usb.

    > czyli albo zeby wogole byl net
    > albo zeby chodzil nieco szybciej niz bez anteny
    Zowy zonk. jak masz stabilny G2, i dasz jakieś wzmocnienie, to zacznie
    skakać z g2 na g3 i nic nie zrobisz.
    > Czy mozecie polecic cos konkretnego?? (model, marke)
    wręcz przeciwnie. ta druga antena którą kolega polecił, działa gorzej
    niż modem przyklejony do jej masztu taśmą klejącą. mam pisać coś więcej?

    > Ewentualnie czy znacie miejsce gdzies w okolicach Katowic gdzie mozna
    > poogladac, podotykac ewentualnie kupic lub wypróbować z laptopem na miejscu
    Nikt normalny na to się nie zgodzi. sciągnij sobie topnet info, i
    spróbuj wywalić modem na kablu za okno. zobaczysz zmianę.

    Może poczytaj o bi-quad, albo double bi-quad - to są proste do
    skonstruowania anteny, ale do znudzenia będę pisał, wywal modem wyżej/
    za okno, najtańsza metoda, bez przelotek z FMA-modem, bez kabli
    koncentrycznych.....

    ToMasz

    PS chyba ze masz modem na pcimpcia, - to kup antene typu yagi, jak
    najwiekszą bo każde 19.99 na "bacik" to wywalona kasa w błoto.

  • 6. Data: 2011-11-02 03:35:35
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    SP4OLN wrote in <news:j8onbb$3h2$1@news.onet.pl>
    > warto wiedzieć że nie wszystkie
    > modemy mają wejście na antenę zewnętrzną .

    Np Huawei E173u-2 (popularny w Play) czy Sierra Wireless USB 307 maja.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info