eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmInteresujące statystyki udziału urządzeń mobilnych w ruchu internetowymRe: Interesujące statystyki udziału urządzeń mobilnych w ruchu internetowym
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Interesujące statystyki udziału urządzeń mobilnych w ruchu
    internetowym
    Date: Thu, 3 Nov 2011 08:23:34 -0500

    "MaciekBabciaDobosz" <b...@j...org.pl> wrote in message
    news:20111103093159.01447a2d@babcia-workstation...
    > Dajecie się trollowi po raz kolejny wpuszczać w maliny a warto kliknąć w
    > link "Mobile Methodology" po lewej na dole. A tam od razu na początku
    > kwiatek:
    >
    > "Our mobile share methodology measures share for browser capable mobile
    > devices. This means the mobile device must be able to render HTML
    > pages and javascript. Visits to WAP pages are not include"
    >
    > Czyli na ludzki ta statystyka dotyczy wyłącznie ruchu po HTTP. Żadne
    > tam poczty, żadne usługi klient-serwer, żadne gry sieciowe, żadne
    > synchronizacje telefonu w sieć nie mają znaczenia etc bo to nie http.
> [...]

    Czy ja wiem czy dla naiwnych? Ta statystyka bardzo dużo mówi...
    Smartfone cechuje się właśnie możliwością poprawnego wyświetlania
    normalnych stron internetowych, tych pisanych dla pecetów, a nie
    tylko stron dla WAP... Z WAPem to sobie radził Motorola Razr 6 lat
    temu całkiem nieźle, ale nie był to smartfone. Więc dobrze że patrzą
    na HTTP bo to jest jeden z ważniejszych wyznaczników smartfona.

    A kogoś, dla kogo smartfone to wyłącznie poczta można zapytać:
    "dlaczego tylko poczta? czy coś nie tak z webbrowserem w telefonie?" :-)