    From: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile warte jest życie
    Date: Fri, 09 Mar 2012 11:38:51 +0100

    W dniu 2012-03-07 13:43, Cavallino pisze:

    > Chyba nie załapałeś o co chodzi, nie o mądrość, tylko o 18 godzin
    > pensum, płatne urlopy zdrowotne, brak możliwości wywalenia i tego typu
    > bzdury.

    ble ble ble...
    Tak sie sklada, ze moja zona jest nauczycielka. Jako, ze ruchy w
    oswiacie sa jakie sa to nauczyciele maja sobie liczyc ile pracuja.
    Lecimy zatem:

    1. pensum 18h tygodniowo x 4tygodnie = 72h
    2. tzw. dziewietnastka i dwudziestka tygodniowo x 4 tygodnie = 8h
    3. uczciwie policzona za styczen praca wpisana do zeszytu:

    2 x dyskoteka = 8h
    1 x konferencja = 4h
    1 x zebranie z rodzicami 1h
    1 x dzien otwarty 1h
    poprawianie prac dzieci: 3h w szkole, 3h w domu - jestem swiadkiem
    przygotowywanie do lekcji 1h dziennie x 5 dni x 4 tygodnie = 20h

    Z powyzszego wychodzi:

    72 + 8 + 8 + 4 + 1 + 1 + 3 + 3 + 20 = 120h w styczniu.

    Na urlopie dla poratowania zdrowia nie byla nigdy. Na szczescie jedyna
    czestsza choroba to zapalenie krtani od ciaglego mowienia.
    Do wywalenia jest jak najbardziej przy redukcji etatu chociazby,
    dyscyplinarnie tez mozna jesli podpadnie.

    Fakt, ma ferie, wakacje i swieta... coz, dzieci tez maja ferie, wakacje
    i swieta i nie chodza wtedy do szkoly - raczej ciezko to zlikwidowac i
    ciezko nie placic nauczycielom za te wakacje bo niby mieliby umierac z
    glodu?

    A swiadomosc, ze taka pensja "wakacyjna" jest nizsza od pensji w trakcie
    roku szkolnego to masz?

    Ale idac dalej, akurat pita jej mam przed soba :) dochod netto/12mc ok.
    1900zl/mc - pasuje? Za duzo?
    To lecimy za godziny w takim razie...

    Usrednijmy wg. powyzszego, ze 110h/mc * 9mc (12mc - ferie, swieta, i 2mc
    wakacji) daje nam 990h w ciagu roku. 1900zl/mc * 12mc / 99h = 23zl/h

    Normalnie taka kasa, ze szok... cale 23zl/h nic tylko latac po swiecie.

    --
    jarek