  • Data: 2023-12-15 12:38:38
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14/12/2023 23:05, vamastah wrote:
    > Uczestniczylem w procesie pochodnym, tj testowalem bezpieczenstwo w
    > autach.

    To nie ma nic wspólnego z procedurami testowania w profesjonalnych
    firmach (nie tylko w lotnictwie).

    Wiem, bo widzę oba z miejsca, gdzie siedzę. Istnieje cały przemysł,
    niewidoczny dla suwerena z ulicy z uwagi na ceny licencji
    oprogramowania, zajmujący się produkcją narzędzi *TYLKO* to testowania,
    na dziesiątki sposobów, kodu krytycznego lub ważnego z innych przyczyn
    niż bezpieczeństwo. To rynek wart pieniądze bajeczne. I masa firm płaci
    za takie własnie rozwiązania, bo ogarnięcie procedur testowania w
    obecnym hardware/firmware krytycznym jest trudne do poskładania z
    narzędzi darmowych, a wielu wypadakch (hardware) niemożliwe. Praktycznie
    każda firma robiąca hardware jest zmuszona do testowania pochłaniajacego
    wiecej czasu niż samo tworzenie, bo kazdy bug oznacza dla nich utratę rynku.

    Jeśli chodzi o automotive, to nawet darmowe projekty z githuba bywają
    profesjonalniej wytestowane, niż przeciętny sterownik samochodowy. To
    nie moja opinia, tylko ludzi z tego tematu z firm PL. Nie wiem jak
    reszta śwaita, ale nie spodziewam się czegoś innego. Ssanie na rynku
    automotive widoczne od ~5 lat jest na tyle silne, że wessało również
    Januszy programowania i ustanowiło ich w krótkim czasie kierownikami
    działów. Na to niewiele da się poradzić, że niedzielny programista Dephi
    nagle musi ogarniać zarządzanie ryzykiem i najzwyczajniej nie ma pojęcia
    o tej dziedzinie, a terminy gonią.