-
Data: 2023-12-16 15:40:12
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 16.12.2023 o 14:38, heby pisze:
> On 16/12/2023 12:24, io wrote:
>>> No ustalilismy, że maszynista będzie dyktował dmesg przez telefon na
>>> serwis. Znaczy ktoś ustalił, ja nie.
>> Czyli "Świeci, spać nie daje. No komu to może być potrzebne".
>
> Raczej obserwacja własna, że maszynistów z doświadczeniem w IT, a nawet
> maszynistów ze znajomością jezyka angielkiego technicznego, jest
> relatywnie mało.
No ale, póki co, Tobie "świeci, spać nie daje" a nie im.
>
>>> Nie, to kwestia definicji zawodności. Udpalenie jednej kontrolki jest
>>> znacznie mniejszą awarią niż upalenie panelu LCD. Ba, wielu ludzi
>>> wymieni tą kontrolkę bez fatygowania serwisu, na miejscu.
>> To nie jest kwestia definicji. Te panele są po prostu bardziej
>> niezawodne od pojedynczych kontrolek.
>
> Być może jakieś penale są. Czy ten jest? Wystający dmesg pozwala mi
> powątpiewać w stabilnośc software zbudowanego na zabawkowym Ubuntu czy
> innym Knoppixie.
Tak się będziesz czepiał a panele i tak będą.
>
>>> Tak, w pociągach są nawiewy. Nie wiem czy mają kontrolki, ale tutaj
>>> rzecz w tym, że awaria nieistotnego elementu zwiazanego z komfortem,
>>> nie jest problemem. Jesli wszystko masz w panelu, to awaria oznacza
>>> awarię typu katastrofa.
>> Człowieku, na tym panelu nie ma żadnego nawiewu.
>
> Czyli nie pojmujesz abstrakcji. Zebrałeś wszystkie indykatory i
> wsadzięłeś je w jeden element. O ile osobne idykatory jest łatow
> naprawić, to ten jeden element, jak sam zauważasz, w przypadku awarii
> spowoduje zatrzymanie składu.
Ty, idź do filmiku i zobacz co masz na tym panelu.
>
> To ma sens, jesli panej jest zrobiony profesjonalnie, przetestowany, bez
> oszczędzania.
>
> A tutaj mamy wystające dmesg.
>
> Rozumiesz moje obawy?
A ja to się obawiam, że nie znasz zagadnienia i podnosisz nieistotne
kwestie do rangi krytycznych.
>
>> Ruch kolejowy nie jest sterowany maszynistą tylko infrastrukturą.
>> Pociągi są wykrywane i identyfikowane balisami. Tory są otwierane na
>> przejazdy pociągów, reszta pozostaje zamknięta. Zajmuje się tym
>> interlocking. Jak panel przestaje działać to pociąg zatrzymuje się i
>> tyle.
>
> :D
>
> TBDU.
Niczego wielkiego nie wymyśliłeś, te pociągi mogę jeździć samoczynnie
jak kolejki PIKO.
>
>>> Bez znaczenia jakie. W przypadku składów podmiejskich produkowanych w
>>> PRL nit nie robił dramy z powodu niedziałajacej kontroli ogrzewania
>>> kabiny. Tam kontrolka jest osobnym elementem. Się naprawi przy
>>> najbliższej okazji.
>> To nie ma sensu, weź oglądnij ten film co Ci podali !!!
>
> Ależ obejrzałem. A na marginesie: miało sens w latach 70,80,90. Nagle
> sens zniknął? Moim zdaniem przyszła moda na kokpity boeningów. Niedługo
> ride-by-wire i wyświetlacze HUD pojawi się pewnie i w rowerach z Auchan.
Miało, wtedy panele były właśnie takie, jak opisujesz.
>
>>>> Już pisałem, pociągu nie da się zatrzymać na czerwonym jak nie masz
>>>> tego na panelu.
>>> A jak panel zgaśnie, to da się zatrzymac, czy hamulce też odpina i
>>> jadę na czerwonym?
>> A jak prądu w trakcji braknie podczas jazdy to jak hamuje?
>
> Pewnie pneumatycznie.
>
> Ale postulujesz, że nie da się zatrzymać ppociągu na czerwonym, bo
> "komputer mówi nie". Do kitu z takim pociągiem.
>
Nie da się bo jak zobaczysz to czerwone, o ile w ogóle zobaczysz, to już
nie zdążysz wyhamować.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.23 16:23 Jarosław Sokołowski
- 16.12.23 16:42 heby
- 16.12.23 16:44 heby
- 17.12.23 01:33 io
- 22.12.23 21:51 Janusz
- 23.12.23 11:18 Janusz
- 23.12.23 11:54 heby
- 23.12.23 14:19 Mirek
- 23.12.23 14:54 heby
- 23.12.23 16:47 titanus
- 23.12.23 17:39 Mirek
- 23.12.23 17:59 heby
- 24.12.23 13:35 io
- 24.12.23 19:10 Janusz
- 24.12.23 21:37 titanus
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=