eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędziRe: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
  • Data: 2023-12-15 16:33:35
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 15/12/2023 13:44, io wrote:
    >> Nie, Windows nie ma śladu modułowości. Nawet wersja CE była pod tym
    >> względem żałosna. Rodzina OSów windowsa jest ciężka w konfiguracji do
    >> potrzeb innych niż machanie myszką w paincie.
    > O rodzinie Core słyszałeś?

    Tak. W czasie jej powstawania istniał taki żart:
    - Microsoft podobno pracuje nad systemem operacyjnym bez GUI. Prawie im
    się udało, tylko wymaga GUI.

    Faktycznie, jakieś wersje nie dało się obsługiwać bez myszki i
    klawiatury, bo MS nigdy nie był na to przygotowany i nie udostępniał
    konsolowych odpowiedników wielu funkcji.

    Ot, "modułowość".

    >>>> Jestem sceptyczy co do "da się przyciąć" z uwagi na ciężkie
    >>>> doświadczenia właśnie z tym zagadnieniem, kolesie od pociągu nawet
    >>>> nie usunęli komunikatów kernela z ekranu.
    >>> I co z tego?
    >> Nic. To ten sam problem, jak otwiersza maskę i widzisz filtr powietrza
    >> na trytytkach. Jeździ? Jeździ!
    > Nie, to jest "problem" diodki na bezpieczniku automatycznym. Świeci,
    > spać nie daje. No komu to może być potrzebne...

    No ustalilismy, że maszynista będzie dyktował dmesg przez telefon na
    serwis. Znaczy ktoś ustalił, ja nie.

    >>>> Wydaje mi się, że z tym problemem radzimy sobie nieźle. Ponadto on
    >>>> nie musi być sterowany linką. Może być sterowany napięciem. Tak się
    >>>> robi bardzo wiele wskaźników panelowych.
    >>> Po co to robić jak się ma 2 panele?
    >> Aby, w sytuacji awaryjnej, zarówno serwis jak i cenę zredukować.
    > No to właśnie dlatego są panele by nie było 40 indykatorów. Byłoby
    > lepiej mieć ich 40, ale przecież nie po to by były bardziej zawodne.

    Nie, to kwestia definicji zawodności. Udpalenie jednej kontrolki jest
    znacznie mniejszą awarią niż upalenie panelu LCD. Ba, wielu ludzi
    wymieni tą kontrolkę bez fatygowania serwisu, na miejscu.

    >>>> Sterowanie pociągiem nie jest tym samym co rodzielanie ruchu. To
    >>>> przypomina bardziej jazdę samochodem. Ktoś zamienił zegarek
    >>>> wskazówkowy na wyświetlacz. Wskaźnik prędkosci na wyświetlacz.
    >>>> Kontrolkę na wyświetlacz. Zamienił wiele elementów na 1, który jak
    >>>> się uszkodzi, to padnie wszystko.
    >>> No i przyjedzie serwis, wymieni jeden panel, koniec tematu.
    >> W sytuacji kilku analogowych: padła kontrolka nawiewu, da się dojechac
    >> dalej.
    > W pociągu?

    Tak, w pociągach są nawiewy. Nie wiem czy mają kontrolki, ale tutaj
    rzecz w tym, że awaria nieistotnego elementu zwiazanego z komfortem, nie
    jest problemem. Jesli wszystko masz w panelu, to awaria oznacza awarię
    typu katastrofa.

    Ktoś, kto produkuje przemysłowe panele, a producenta mamy bodaj i w PL,
    zapewne rozwiązuje ten problem dostarczając całe środowisko,
    certyfikowane do pracy tego typu, cieżko testowane i raczej niskoawaryjne.

    A tutaj mamy Linuxa z wystajacymi messages. Jesli miałbym z tego powodu
    gdybać o jakości reszty, to może raczej nie warto zaczynać.

    >> Ponadto chciałbym zobaczyć te penele przy -25. Jeden już widziałem, w
    >> wypasionej koparce. Koparka odpaliła, ale pracować się nie dało, ekran
    >> nieczytelny przez około 10 minut, do czasu nagrzania kabiny.
    > Tak, jak w każdym współczesnym samochodzie. Zamiast pierdyliarda
    > osobnych wskaźników daje się panele. Np w Twizy, nie ma ogrzewania a
    > działa.

    Twizyy może nie musi mieć kąta widoczności blisko 180. Operator koparki
    tak. Może podpowiem: panel w koparce nie dał się odczytać inaczej, niż
    gapiąc się prawie na wprost, a nawet wtedy ledwo ledwo. Operator
    zazwyczaj wypalał papieroska aż się kabina zagrzała i wtedy mógł widzieś
    i to co na panelu i to co na łyżce, kiedy się wychylał.

    A system to jakiś budowlany, do nawigacji i precyzyjnych robót. Nie znam
    się na tym aby podać nazwę. Wot, LCD z touchscreenem i jakimiś pokrętłami.

    >>> No da się zatrzymać pociąg, ale nie normalnie go prowadzić.
    >> W przypadku awarii nieistotnego indykatora, prowadzenie pociągu wynika
    >> zapewne z przepisów i regulaminów, ale nie jest wykluczone.
    > A jakie na tym panelu ETCS są nieistotne indykatory?

    Bez znaczenia jakie. W przypadku składów podmiejskich produkowanych w
    PRL nit nie robił dramy z powodu niedziałajacej kontroli ogrzewania
    kabiny. Tam kontrolka jest osobnym elementem. Się naprawi przy
    najbliższej okazji.

    > Już pisałem, pociągu nie da się
    > zatrzymać na czerwonym jak nie masz tego na panelu.

    A jak panel zgaśnie, to da się zatrzymac, czy hamulce też odpina i jadę
    na czerwonym?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: