-
Data: 2023-12-16 14:38:38
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 16/12/2023 12:24, io wrote:
>> No ustalilismy, że maszynista będzie dyktował dmesg przez telefon na
>> serwis. Znaczy ktoś ustalił, ja nie.
> Czyli "Świeci, spać nie daje. No komu to może być potrzebne".
Raczej obserwacja własna, że maszynistów z doświadczeniem w IT, a nawet
maszynistów ze znajomością jezyka angielkiego technicznego, jest
relatywnie mało.
>> Nie, to kwestia definicji zawodności. Udpalenie jednej kontrolki jest
>> znacznie mniejszą awarią niż upalenie panelu LCD. Ba, wielu ludzi
>> wymieni tą kontrolkę bez fatygowania serwisu, na miejscu.
> To nie jest kwestia definicji. Te panele są po prostu bardziej
> niezawodne od pojedynczych kontrolek.
Być może jakieś penale są. Czy ten jest? Wystający dmesg pozwala mi
powątpiewać w stabilnośc software zbudowanego na zabawkowym Ubuntu czy
innym Knoppixie.
>> Tak, w pociągach są nawiewy. Nie wiem czy mają kontrolki, ale tutaj
>> rzecz w tym, że awaria nieistotnego elementu zwiazanego z komfortem,
>> nie jest problemem. Jesli wszystko masz w panelu, to awaria oznacza
>> awarię typu katastrofa.
> Człowieku, na tym panelu nie ma żadnego nawiewu.
Czyli nie pojmujesz abstrakcji. Zebrałeś wszystkie indykatory i
wsadzięłeś je w jeden element. O ile osobne idykatory jest łatow
naprawić, to ten jeden element, jak sam zauważasz, w przypadku awarii
spowoduje zatrzymanie składu.
To ma sens, jesli panej jest zrobiony profesjonalnie, przetestowany, bez
oszczędzania.
A tutaj mamy wystające dmesg.
Rozumiesz moje obawy?
> Ruch kolejowy nie jest
> sterowany maszynistą tylko infrastrukturą. Pociągi są wykrywane i
> identyfikowane balisami. Tory są otwierane na przejazdy pociągów, reszta
> pozostaje zamknięta. Zajmuje się tym interlocking. Jak panel przestaje
> działać to pociąg zatrzymuje się i tyle.
:D
TBDU.
>> Bez znaczenia jakie. W przypadku składów podmiejskich produkowanych w
>> PRL nit nie robił dramy z powodu niedziałajacej kontroli ogrzewania
>> kabiny. Tam kontrolka jest osobnym elementem. Się naprawi przy
>> najbliższej okazji.
> To nie ma sensu, weź oglądnij ten film co Ci podali !!!
Ależ obejrzałem. A na marginesie: miało sens w latach 70,80,90. Nagle
sens zniknął? Moim zdaniem przyszła moda na kokpity boeningów. Niedługo
ride-by-wire i wyświetlacze HUD pojawi się pewnie i w rowerach z Auchan.
>>> Już pisałem, pociągu nie da się zatrzymać na czerwonym jak nie masz
>>> tego na panelu.
>> A jak panel zgaśnie, to da się zatrzymac, czy hamulce też odpina i
>> jadę na czerwonym?
> A jak prądu w trakcji braknie podczas jazdy to jak hamuje?
Pewnie pneumatycznie.
Ale postulujesz, że nie da się zatrzymać ppociągu na czerwonym, bo
"komputer mówi nie". Do kitu z takim pociągiem.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.23 15:40 io
- 16.12.23 16:23 Jarosław Sokołowski
- 16.12.23 16:42 heby
- 16.12.23 16:44 heby
- 17.12.23 01:33 io
- 22.12.23 21:51 Janusz
- 23.12.23 11:18 Janusz
- 23.12.23 11:54 heby
- 23.12.23 14:19 Mirek
- 23.12.23 14:54 heby
- 23.12.23 16:47 titanus
- 23.12.23 17:39 Mirek
- 23.12.23 17:59 heby
- 24.12.23 13:35 io
- 24.12.23 19:10 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=