eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędziRe: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
  • Data: 2023-12-16 14:38:38
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 16/12/2023 12:24, io wrote:
    >> No ustalilismy, że maszynista będzie dyktował dmesg przez telefon na
    >> serwis. Znaczy ktoś ustalił, ja nie.
    > Czyli "Świeci, spać nie daje. No komu to może być potrzebne".

    Raczej obserwacja własna, że maszynistów z doświadczeniem w IT, a nawet
    maszynistów ze znajomością jezyka angielkiego technicznego, jest
    relatywnie mało.

    >> Nie, to kwestia definicji zawodności. Udpalenie jednej kontrolki jest
    >> znacznie mniejszą awarią niż upalenie panelu LCD. Ba, wielu ludzi
    >> wymieni tą kontrolkę bez fatygowania serwisu, na miejscu.
    > To nie jest kwestia definicji. Te panele są po prostu bardziej
    > niezawodne od pojedynczych kontrolek.

    Być może jakieś penale są. Czy ten jest? Wystający dmesg pozwala mi
    powątpiewać w stabilnośc software zbudowanego na zabawkowym Ubuntu czy
    innym Knoppixie.

    >> Tak, w pociągach są nawiewy. Nie wiem czy mają kontrolki, ale tutaj
    >> rzecz w tym, że awaria nieistotnego elementu zwiazanego z komfortem,
    >> nie jest problemem. Jesli wszystko masz w panelu, to awaria oznacza
    >> awarię typu katastrofa.
    > Człowieku, na tym panelu nie ma żadnego nawiewu.

    Czyli nie pojmujesz abstrakcji. Zebrałeś wszystkie indykatory i
    wsadzięłeś je w jeden element. O ile osobne idykatory jest łatow
    naprawić, to ten jeden element, jak sam zauważasz, w przypadku awarii
    spowoduje zatrzymanie składu.

    To ma sens, jesli panej jest zrobiony profesjonalnie, przetestowany, bez
    oszczędzania.

    A tutaj mamy wystające dmesg.

    Rozumiesz moje obawy?

    > Ruch kolejowy nie jest
    > sterowany maszynistą tylko infrastrukturą. Pociągi są wykrywane i
    > identyfikowane balisami. Tory są otwierane na przejazdy pociągów, reszta
    > pozostaje zamknięta. Zajmuje się tym interlocking. Jak panel przestaje
    > działać to pociąg zatrzymuje się i tyle.

    :D

    TBDU.

    >> Bez znaczenia jakie. W przypadku składów podmiejskich produkowanych w
    >> PRL nit nie robił dramy z powodu niedziałajacej kontroli ogrzewania
    >> kabiny. Tam kontrolka jest osobnym elementem. Się naprawi przy
    >> najbliższej okazji.
    > To nie ma sensu, weź oglądnij ten film co Ci podali !!!

    Ależ obejrzałem. A na marginesie: miało sens w latach 70,80,90. Nagle
    sens zniknął? Moim zdaniem przyszła moda na kokpity boeningów. Niedługo
    ride-by-wire i wyświetlacze HUD pojawi się pewnie i w rowerach z Auchan.

    >>> Już pisałem, pociągu nie da się zatrzymać na czerwonym jak nie masz
    >>> tego na panelu.
    >> A jak panel zgaśnie, to da się zatrzymac, czy hamulce też odpina i
    >> jadę na czerwonym?
    > A jak prądu w trakcji braknie podczas jazdy to jak hamuje?

    Pewnie pneumatycznie.

    Ale postulujesz, że nie da się zatrzymać ppociągu na czerwonym, bo
    "komputer mówi nie". Do kitu z takim pociągiem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: