eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędziRe: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
  • Data: 2023-12-15 13:44:59
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 15.12.2023 o 12:24, heby pisze:
    > On 12/12/2023 22:39, io wrote:
    >>> To trwało ze 3 miesiące, zanim udało się przyciąć kernel tak, aby
    >>> zmieścił się, razem z Javą i Swingiem oferując jeszcze jakąś
    >>> funkcjonalność takiego "panelu", o jaki mowa w pociągu, czyli kilka
    >>> kresek, wskaźników, przycisków. I nigdy nie pracował w pełni
    >>> stabilnie, raz na jakiś czas oopsował kernel. Nie udało mi się
    >>> ziagnozować co było przyczyną, czy hardware czy kernel, ale stawiam
    >>> na to, że za mocno wycięty kernel był niestabilny.
    >> Być może linux nie jest najlepszym systemem do tego. Nie analizowałem
    >> tego. Być może bardziej modułowy jest np Windows.
    >
    > Nie, Windows nie ma śladu modułowości. Nawet wersja CE była pod tym
    > względem żałosna. Rodzina OSów windowsa jest ciężka w konfiguracji do
    > potrzeb innych niż machanie myszką w paincie.

    O rodzinie Core słyszałeś? Bo jeśli nie to jaki sens wypowiadać się?

    >
    >>> Jestem sceptyczy co do "da się przyciąć" z uwagi na ciężkie
    >>> doświadczenia właśnie z tym zagadnieniem, kolesie od pociągu nawet
    >>> nie usunęli komunikatów kernela z ekranu.
    >> I co z tego?
    >
    > Nic. To ten sam problem, jak otwiersza maskę i widzisz filtr powietrza
    > na trytytkach. Jeździ? Jeździ!

    Nie, to jest "problem" diodki na bezpieczniku automatycznym. Świeci,
    spać nie daje. No komu to może być potrzebne...

    >
    >>> Wydaje mi się, że z tym problemem radzimy sobie nieźle. Ponadto on
    >>> nie musi być sterowany linką. Może być sterowany napięciem. Tak się
    >>> robi bardzo wiele wskaźników panelowych.
    >> Po co to robić jak się ma 2 panele?
    >
    > Aby, w sytuacji awaryjnej, zarówno serwis jak i cenę zredukować.

    No to właśnie dlatego są panele by nie było 40 indykatorów. Byłoby
    lepiej mieć ich 40, ale przecież nie po to by były bardziej zawodne.

    >
    >>> Logika wskaźników? Nie, logikę robi sie w innej warstwie. Wskaźniki
    >>> są do wskazywania co logika wymysliła i co czujniki widzą.
    >> Ta, oczujnikowana krzwya hamowania :-)
    >
    > Nie wiem jak się czujnikuje twory abstrakcyjne, więc się nie wypowiem.

    Filmik dostałeś, znajdź sobie.

    >
    >>> Sterowanie pociągiem nie jest tym samym co rodzielanie ruchu. To
    >>> przypomina bardziej jazdę samochodem. Ktoś zamienił zegarek
    >>> wskazówkowy na wyświetlacz. Wskaźnik prędkosci na wyświetlacz.
    >>> Kontrolkę na wyświetlacz. Zamienił wiele elementów na 1, który jak
    >>> się uszkodzi, to padnie wszystko.
    >> No i przyjedzie serwis, wymieni jeden panel, koniec tematu.
    >
    > W sytuacji kilku analogowych: padła kontrolka nawiewu, da się dojechac
    > dalej.

    W pociągu?

    >
    > Ponadto chciałbym zobaczyć te penele przy -25. Jeden już widziałem, w
    > wypasionej koparce. Koparka odpaliła, ale pracować się nie dało, ekran
    > nieczytelny przez około 10 minut, do czasu nagrzania kabiny.

    Tak, jak w każdym współczesnym samochodzie. Zamiast pierdyliarda
    osobnych wskaźników daje się panele. Np w Twizy, nie ma ogrzewania a działa.

    >
    >>> Jak patrzę na penele sterujace np. rozdzielniami, to ciągle jeszcze
    >>> widzę osobne indykatory, wskaźniki, mierniki. Tak jest bardziej
    >>> niezawodnie i w przypadku sytuacji niespodziewanej, coś da się z tym
    >>> zrobić.
    >> No da się zatrzymać pociąg, ale nie normalnie go prowadzić.
    >
    > W przypadku awarii nieistotnego indykatora, prowadzenie pociągu wynika
    > zapewne z przepisów i regulaminów, ale nie jest wykluczone.
    >

    A jakie na tym panelu ETCS są nieistotne indykatory? Wszystko tam jest
    kluczowe dla prowadzenia ruchu. Już pisałem, pociągu nie da się
    zatrzymać na czerwonym jak nie masz tego na panelu. Musiałbyś jechać
    40km/h, zablokowałbyś praktycznie ruch.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: