-
Data: 2023-12-16 12:24:00
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 15.12.2023 o 16:33, heby pisze:
> On 15/12/2023 13:44, io wrote:
>>> Nie, Windows nie ma śladu modułowości. Nawet wersja CE była pod tym
...>
>>>>> Jestem sceptyczy co do "da się przyciąć" z uwagi na ciężkie
>>>>> doświadczenia właśnie z tym zagadnieniem, kolesie od pociągu nawet
>>>>> nie usunęli komunikatów kernela z ekranu.
>>>> I co z tego?
>>> Nic. To ten sam problem, jak otwiersza maskę i widzisz filtr
>>> powietrza na trytytkach. Jeździ? Jeździ!
>> Nie, to jest "problem" diodki na bezpieczniku automatycznym. Świeci,
>> spać nie daje. No komu to może być potrzebne...
>
> No ustalilismy, że maszynista będzie dyktował dmesg przez telefon na
> serwis. Znaczy ktoś ustalił, ja nie.
Czyli "Świeci, spać nie daje. No komu to może być potrzebne".
>
>>>>> Wydaje mi się, że z tym problemem radzimy sobie nieźle. Ponadto on
>>>>> nie musi być sterowany linką. Może być sterowany napięciem. Tak się
>>>>> robi bardzo wiele wskaźników panelowych.
>>>> Po co to robić jak się ma 2 panele?
>>> Aby, w sytuacji awaryjnej, zarówno serwis jak i cenę zredukować.
>> No to właśnie dlatego są panele by nie było 40 indykatorów. Byłoby
>> lepiej mieć ich 40, ale przecież nie po to by były bardziej zawodne.
>
> Nie, to kwestia definicji zawodności. Udpalenie jednej kontrolki jest
> znacznie mniejszą awarią niż upalenie panelu LCD. Ba, wielu ludzi
> wymieni tą kontrolkę bez fatygowania serwisu, na miejscu.
To nie jest kwestia definicji. Te panele są po prostu bardziej
niezawodne od pojedynczych kontrolek.
>
>>>>> Sterowanie pociągiem nie jest tym samym co rodzielanie ruchu. To
>>>>> przypomina bardziej jazdę samochodem. Ktoś zamienił zegarek
>>>>> wskazówkowy na wyświetlacz. Wskaźnik prędkosci na wyświetlacz.
>>>>> Kontrolkę na wyświetlacz. Zamienił wiele elementów na 1, który jak
>>>>> się uszkodzi, to padnie wszystko.
>>>> No i przyjedzie serwis, wymieni jeden panel, koniec tematu.
>>> W sytuacji kilku analogowych: padła kontrolka nawiewu, da się
>>> dojechac dalej.
>> W pociągu?
>
> Tak, w pociągach są nawiewy. Nie wiem czy mają kontrolki, ale tutaj
> rzecz w tym, że awaria nieistotnego elementu zwiazanego z komfortem, nie
> jest problemem. Jesli wszystko masz w panelu, to awaria oznacza awarię
> typu katastrofa.
Człowieku, na tym panelu nie ma żadnego nawiewu. Ruch kolejowy nie jest
sterowany maszynistą tylko infrastrukturą. Pociągi są wykrywane i
identyfikowane balisami. Tory są otwierane na przejazdy pociągów, reszta
pozostaje zamknięta. Zajmuje się tym interlocking. Jak panel przestaje
działać to pociąg zatrzymuje się i tyle.
>
> Ktoś, kto produkuje przemysłowe panele, a producenta mamy bodaj i w PL,
> zapewne rozwiązuje ten problem dostarczając całe środowisko,
> certyfikowane do pracy tego typu, cieżko testowane i raczej niskoawaryjne.
>
> A tutaj mamy Linuxa z wystajacymi messages. Jesli miałbym z tego powodu
> gdybać o jakości reszty, to może raczej nie warto zaczynać.
>
>>> Ponadto chciałbym zobaczyć te penele przy -25. Jeden już widziałem, w
>>> wypasionej koparce. Koparka odpaliła, ale pracować się nie dało,
>>> ekran nieczytelny przez około 10 minut, do czasu nagrzania kabiny.
>> Tak, jak w każdym współczesnym samochodzie. Zamiast pierdyliarda
>> osobnych wskaźników daje się panele. Np w Twizy, nie ma ogrzewania a
>> działa.
>
> Twizyy może nie musi mieć kąta widoczności blisko 180. Operator koparki
> tak. Może podpowiem: panel w koparce nie dał się odczytać inaczej, niż
> gapiąc się prawie na wprost, a nawet wtedy ledwo ledwo. Operator
> zazwyczaj wypalał papieroska aż się kabina zagrzała i wtedy mógł widzieś
> i to co na panelu i to co na łyżce, kiedy się wychylał.
>
> A system to jakiś budowlany, do nawigacji i precyzyjnych robót. Nie znam
> się na tym aby podać nazwę. Wot, LCD z touchscreenem i jakimiś pokrętłami.
>
>>>> No da się zatrzymać pociąg, ale nie normalnie go prowadzić.
>>> W przypadku awarii nieistotnego indykatora, prowadzenie pociągu
>>> wynika zapewne z przepisów i regulaminów, ale nie jest wykluczone.
>> A jakie na tym panelu ETCS są nieistotne indykatory?
>
> Bez znaczenia jakie. W przypadku składów podmiejskich produkowanych w
> PRL nit nie robił dramy z powodu niedziałajacej kontroli ogrzewania
> kabiny. Tam kontrolka jest osobnym elementem. Się naprawi przy
> najbliższej okazji.
To nie ma sensu, weź oglądnij ten film co Ci podali !!!
>
>> Już pisałem, pociągu nie da się zatrzymać na czerwonym jak nie masz
>> tego na panelu.
>
> A jak panel zgaśnie, to da się zatrzymac, czy hamulce też odpina i jadę
> na czerwonym?
>
A jak prądu w trakcji braknie podczas jazdy to jak hamuje?
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.23 14:38 heby
- 16.12.23 15:40 io
- 16.12.23 16:23 Jarosław Sokołowski
- 16.12.23 16:42 heby
- 16.12.23 16:44 heby
- 17.12.23 01:33 io
- 22.12.23 21:51 Janusz
- 23.12.23 11:18 Janusz
- 23.12.23 11:54 heby
- 23.12.23 14:19 Mirek
- 23.12.23 14:54 heby
- 23.12.23 16:47 titanus
- 23.12.23 17:39 Mirek
- 23.12.23 17:59 heby
- 24.12.23 13:35 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
- Smart gniazdko straciło zasięg wifi?
- nurtuje mnie
- dziwna sprawa...
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=