eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
    Date: Tue, 17 Aug 2010 18:39:53 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 60
    Message-ID: <i4el1p$ccu$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4...@n...onet.pl>
    <d...@4...com>
    <i49vtd$q7k$1@inews.gazeta.pl> <i4au63$11s3$1@news2.ipartners.pl>
    <i4cjlg$oi5$1@inews.gazeta.pl> <i4d8j7$tlk$1@news.onet.pl>
    <i4dm87$26ma$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1282070393 12702 172.20.26.234 (17 Aug 2010 18:39:53 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Aug 2010 18:39:53 +0000 (UTC)
    X-User: johnny_hooker
    X-Forwarded-For: 221.238.17.245
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2304521
    [ ukryj nagłówki ]

    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):

    > >>> Właśnie lektura tych podesłanych linków nastraja bardzo sceptycznie.
    > >>> Już choćby po tym jak autor absurdalnie (i często fałszywie)
    > >>> wyolbrzymia problemy silnika klasycznego :)
    > >>
    > >> W sumie racja: wiadomo przecież powszechnie, iż nie jest prawdą, że
    > >> sprawność "tradycyjnego" silnika spalinowego to raptem coś ok. 20%.
    > >> No, w każdym razie to gruuuba przesada, tudzież "fałszywe
    > >> wyolbrzymienie"... :)
    > >
    > > Ano. Raczej 30-40%.
    >
    > 20% i już. A na wale tylko 5-10%. A mierzona na kołach 2-4% :)
    >
    > Zwłaszcza tajemnicze zniknięcie 2/3 mocy między wałem a kołami stawia przed
    nam
    > i
    > dramatyczne pytanie: jakąż to wiedzę na temat mechaniki ukrywają przed nami
    nau
    > kowcy,
    > będący zapewne od lat w spisku? Dlaczego pisze się, że przełożenie napędu
    ma sp
    > rawność
    > rzędu 90%, podczas gdy prawda jest inna, i jakże bolesna?

    Faktycznie, że przed Tobą, biedaku, coś ukrywają - widocznie im podpadłeś -
    ale są i tacy, co jednak nie ukrywają, w każdym razie przede mną: http://
    tinyurl.com/aovmut

    Konkretnie to już Ci palcem pokażę - str. 17:

    #v+
    the breakdown is like this (all percentages being from the original 100%, not
    percentages of what is left) for a US composite driving cycle

    100% in fuel
    30% irreversibility of combustion,
    puts 70% into combustion gases

    32% engine inefficiencies, (into cooling system and exhaust gases) and
    18% friction (including pumping losses, driving camshafts etc)
    leaves mechanical energy 20%

    2% to drive accessories (oil and water pumps, air con, etc) and
    3% lost in torque convertor transmission etc
    leaves 15% to the wheels

    5% used for heating the brakes
    5% for air resistance
    5% for rolling resistance

    The author comments in the text, that this is for a particular vehicle and
    the driving conditions mentioned. Most drivers would drive faster today and
    have more air resistance relative to rolling resistance.
    #v-


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: