eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje? › Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
  • Data: 2010-08-17 20:39:53
    Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
    Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):

    > >>> Właśnie lektura tych podesłanych linków nastraja bardzo sceptycznie.
    > >>> Już choćby po tym jak autor absurdalnie (i często fałszywie)
    > >>> wyolbrzymia problemy silnika klasycznego :)
    > >>
    > >> W sumie racja: wiadomo przecież powszechnie, iż nie jest prawdą, że
    > >> sprawność "tradycyjnego" silnika spalinowego to raptem coś ok. 20%.
    > >> No, w każdym razie to gruuuba przesada, tudzież "fałszywe
    > >> wyolbrzymienie"... :)
    > >
    > > Ano. Raczej 30-40%.
    >
    > 20% i już. A na wale tylko 5-10%. A mierzona na kołach 2-4% :)
    >
    > Zwłaszcza tajemnicze zniknięcie 2/3 mocy między wałem a kołami stawia przed
    nam
    > i
    > dramatyczne pytanie: jakąż to wiedzę na temat mechaniki ukrywają przed nami
    nau
    > kowcy,
    > będący zapewne od lat w spisku? Dlaczego pisze się, że przełożenie napędu
    ma sp
    > rawność
    > rzędu 90%, podczas gdy prawda jest inna, i jakże bolesna?

    Faktycznie, że przed Tobą, biedaku, coś ukrywają - widocznie im podpadłeś -
    ale są i tacy, co jednak nie ukrywają, w każdym razie przede mną: http://
    tinyurl.com/aovmut

    Konkretnie to już Ci palcem pokażę - str. 17:

    #v+
    the breakdown is like this (all percentages being from the original 100%, not
    percentages of what is left) for a US composite driving cycle

    100% in fuel
    30% irreversibility of combustion,
    puts 70% into combustion gases

    32% engine inefficiencies, (into cooling system and exhaust gases) and
    18% friction (including pumping losses, driving camshafts etc)
    leaves mechanical energy 20%

    2% to drive accessories (oil and water pumps, air con, etc) and
    3% lost in torque convertor transmission etc
    leaves 15% to the wheels

    5% used for heating the brakes
    5% for air resistance
    5% for rolling resistance

    The author comments in the text, that this is for a particular vehicle and
    the driving conditions mentioned. Most drivers would drive faster today and
    have more air resistance relative to rolling resistance.
    #v-


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: