  • Data: 2010-02-02 15:45:13
    Temat: Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2
    Od: djs <d...@W...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wiesław napisał (a):
    > Dnia 01-02-2010 o 15:23:39 djs <d...@w...poczta.onet.pl> napisał(a):
    >
    > Chyba jednak przesadzasz i trudno powiedzieć, że lekko :) Jak sobie dobrze
    > przypominam to właśnie Gigabyte jako pierwszy podniósł poprzeczkę,
    > wprowadzając technologię Ultra Durable, a to nie tylko lepsze kondensatory.

    Czy ja wiem czy przesadzam - może troszkę ;) Po prostu zaskoczył mnie
    poziom zarówno jakości samej płyty Asusa jak i oprogramowania do niej.
    Co najbardziej mnie urzekło to bios i funkcja ACC pozwalająca na wybór,
    który z dodatkowych rdzeni Phenoma II ma być aktywny.
    U pozostałych producentów odblokowujesz wszystkie rdzenie albo żadnego -
    tu masz wybór.

    Ultra Durable jest OK - ale wszyscy producenci coś podobnego mają i nie
    jest to żadna rewolucja. Asus opracował i umieścił na płycie specjalni
    chip - ASUS EPU (Energy Processing Unit czyli Układ przetwarzania
    energii firmy ASUS).

    > Uprzedzenia nie są dobrym argumentem, lepiej piętnować słabe strony
    > producentów.

    Co do Gigabyte nie piszę mojej opinii jako człowiek uprzedzony do marki
    Gigabyte tylko jako użytkownik ich wyrobów. Miałem 2 płyty od Gigabyte i
    wystarczy mi na długi czas. Już za pierwszym razem postanowiłem, że płyt
    od nich już nie kupię, ale dałem się przekonać reklamie i cenie. Gdy
    naciąłem się drugi raz to musiałbym być masochistą, żeby ponownie kupić
    Gigabyte.

    Na przykład taki Asus. Nie potrafi na wszystkich swoich
    > stronach poprawić błędu "5000 hrs". Czym więc się chwali :)
    > Swego czasu zabłysnęli, dając do nawet b. drogich płyt najgorszą
    > "dźwiękówkę" jaka była na rynku.

    A ostatnio to nawet trafiły gdzieś na zachodzie do sprzedaży płyty z
    pordzewiałymi kondensatorami :)

    > Support wszyscy producenci mają podobny, więc nie wiem o jakich płytach
    > piszesz. Gigabyte natomiast dodaje taki fajny gadżecik jak DualBios.

    Patrz wyżej o funkcji ACC. Poza tym DualBios jest nie potrzebny, gdy
    masz możliwość przywrócenia biosu z płyty cd/pendriva - ASUS CrashFree
    BIOS3. Już 7 czy 8 lat temu MSI dawało możliwość przywrócenia biosu z
    dyskietki FDD.
    Co do Asusa masz tu jeszcze fajne funkcje takie jak ASUS EZ Flash2 -
    aktualizowanie biosu spod biosu :)

    > Szeroka oferta, strona internetowa, jakość i ceny płyt Gigabyte, stawiają
    > ich na czele stawki.

    Ooo ... tutaj to Ty przesadzasz i trudno powiedzieć, że lekko :). Chyba
    że masz jakąś inną definicję czoła stawki. Mogą przodować może w
    sprzedaży płyt głównych w Polsce. Ale tak to jest przy tanich
    producentach - ich rzeczy częściej się sprzedają. Fiat też ma dużą
    sprzedać, Skoda ma duża sprzedać ale to auta flotowe i stąd taka liczba
    sprzedanych egzemplarzy. Jeździłem ostatni w pracy skodą fabia - 3 gary
    na dieslu pojemność 1400 ccm. Sporo tego sprzedano w Polsce ale nigdy
    dla siebie bym tego nie kupił.

    Nie przeszkadza mi to jednak śledzić ofert innych
    > producentów (Asus, MSI), ponieważ są to główni gracze na rynku płyt
    > i każda z firm ma lepsze i gorsze produkty.

    I tu 100% się z tobą zgadzam !!!

    --
    AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D, 4GB A-Data EXTREME DDR2 800+