  • Data: 2010-02-04 02:53:11
    Temat: Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 3.2.2010, djs napisał(a):

    > Możesz podać przykład? Najlepiej w płytach do 300 zł, bo za tyle max
    > można kupić moją płytę główną.

    Co do GB to
    http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Prod
    ucts_List.aspx?VenderType=AMD&CPUType=socket+am2%2b
    Sprawdź sobie ceny (tam gdzie kupujesz) niższych modeli na czipsecie AMD -
    zapewniam Cię, że da się znaleźć w tej cenie.

    Jak powyższe uznasz za drogo (choć na nowszym lepszym czipie) to może stąd
    http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Prod
    ucts_List.aspx?VenderType=AMD&CPUType=socket+am2
    na AMD 740G, czyli to samo co proponowałeś w ASUSie.

    > Może jeszcze numer seryjny podać? Nie pamiętam już dzisiaj. Były
    > dziadowskie i krótko gościły w moim komputerze, więc nie ma o czym
    > pamiętać.

    Wyrabiać sobie opinię o całej ofercie na podstawie jakiś dziadowskich
    modeli z dolnej półki cenowej to trochę głupie - nie uważasz?
    To samo wyrobić sobie pozytywną na podstawie jednej MB. ;D
    Ponadto jakość produktów się zmienia. Np. uwielbiany przez Ciebie ASUS
    przez lata "trochę" zniżył loty, no ale i staniał przy tym.

    > Teraz może tak, ale w czasie kiedy miałem płytę MSI - właśnie około 7 -
    > 8 lat temu funkcja przywracania biosu z dyskietki nie była normą.
    > Możliwość tą miały tylko lepsze płyty główne.

    Bzdura. Każdy AMI/Phoenix/Award już za czasów Pentium (o ile nie 486) miał
    BB - wcześniej faktycznie było różnie, ale to było "lekko" wcześniej niż 8
    lat.

    > Poza tym co należy rozumieć pod słowami "czoło stawki"? W jakim sensie
    > ma to być rozpatrywane: ilości sprzedanych płyt, jakości, wydajności itd?
    > Jeżeli chodzi o ilość sprzedanych płyt to porównując znowu do samochodów
    > - Fiat i Skoda też mają największą sprzedaż, ale czy to oznacza, że to
    > najlepsze auta? Będą w czole stawki przy rozpatrywaniu ilości
    > sprzedanych aut, ale czy to się przekłada na bycie w czole stawki pod
    > względem jakości i wydajności (szybkość, spalanie itd)?

    Ale się rozwodzisz. Podaj coś na poparcie Twojego
    "Mogą przodować może w sprzedaży płyt głównych w Polsce."

    > Z czego wnioskujesz, że nie znam oferty konkurencji?

    A no z tego, że porównujesz produkt ASUSa do oferty GB, której nie znasz
    (dowód - pytasz o model płyty GB o podobnych możliwościach w podobnej
    cenie).

    > Wróć, przecież już
    > odpowiedziałeś na to pytanie - "Wydaje mi się". Rzeczywiście, wydaje ci
    > się.

    Rzeczywiście. Wydawało mi się, jak widzę słusznie. Teraz to już jestem
    pewien na 100%.

    > Zarzuciłeś mi asusowe klapki na oczach - ten asus, który aktualnie mam
    > jest moją PIERWSZĄ płytą tego producenta.

    Czyli tak naprawdę niewiele o nim wiesz.

    > Spodobała mi się na tyle, że
    > kupiłem inną płytę asusa dla znajomej i tą płytę polecam autorowi wątku,
    > bo też okazała się niezła. I jeżeli nie jest to zgodne z twoją opinią to
    > OK - twoje prawo.

    :D

    > Założony przez autora temat dotyczył taniej i stabilnej płyty głównej na
    > dobrych komponentach i uważam, że ten asus który polecam spełnia te
    > kryteria.

    Żeby było jasne. Nie neguję Twojej propozycji - ta płyta nie jest zła.
    Śmieszą mnie Twoje peany na cześć ASUSa. :D
    I wcale nie jestem miłośnikiem GB, ani żadnego innego producenta.
    No może za wyjątkiem sentymentu do Chaintech za 7NJS Zenith - kawał
    dobrego sprzętu jak na tamte czasy - działa do dziś jako HTPC.

    > Za te pieniądze ciężko dostać coś nowego w dobrej jakości.

    I to jest prawda.

    > Jeżeli masz inne zdanie to napisz co proponujesz i dlaczego a nie
    > atakujesz moją propozycję, bo w tej chwili zachowujesz się jak politycy
    > z PIS-u - nie mają własnych propozycji rozwiązania problemów a
    > rozwiązania zaproponowane przez innych są przez nich zwalczane i
    > ośmieszane. Chyba, że rzeczywiście jesteś z PIS-u to przepraszam -
    > natury nie zmienisz :D

    Akurat polityka jest mi obca, ale widzę Tobie świetnie idzie. ;D

    > Więc masz jakąś propozycję dla autora wątku płyty gigabyte - nowej i z 2
    > letnią gwarancją w podobnej cenie i jakości do tego asusa
    > zaproponowanego przeze mnie?

    Skoro lubisz "Aledrogo" to proszę
    http://allegro.pl/item848816990_gigabyte_ga_ma74gm_s
    2h_amd_740g_am2_vga_fv_nowa.html
    za 199 + wysyłka, do tego 3 lata gwarancji, na plus HDMI, o 2 więcej SATA
    i co dla mnie najistotniejsze SPDIF (specjalnie podaję aukcję zakończoną
    by nikomu nie robić reklamy - chodzi tylko o przykład, że można kupić w
    tej cenie).

    Jeszcze taniej można kupić ASRocka i to na nowszych czipach, ale... nie
    ujmując firmie z jakością różnie bywa. Z drugiej strony w tej cenie to
    wszystko ten sam "szmelc". ;D
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/