  • Data: 2010-02-05 10:41:42
    Temat: Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2
    Od: djs <d...@W...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Lukasik napisał (a):

    > Kto się tym zajmował i potrzebował wiedzieć to wiedział.

    Nie zrozumieliśmy się - mi chodzi o funkcjonalności dostępnej dla
    wszystkich. Jak sądzisz - ilu normalnych użytkowników jest w stanie
    wykorzystać ukryte funkcje w biosie?

    > W takim razie konkretnie BIOS do tej płyty - 'k8vt890.f4'
    > http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_
    Model.aspx?ProductID=1918

    > 0x0003e000
    > Award BootBlock BIOS v1.0 Copyright (c) 2000, Award Software, Inc.
    >
    > i dalej sam kod, w przypadku GB niezmienny od dziesięciu lat, bo i nie ma
    > co zmieniać skoro działa dobrze.

    jw.

    > I faktycznie zasad działanie BB w 'manualu' próżno szukać (jak i zresztą
    > wielu innych rzeczy), ale klient nie musi wiedzieć wszystkiego - w końcu
    > to '*user* guide'.

    Właśnie o tym piszę - jeżeli jesteś związany z branżą znasz sporo
    rozwiązań, z tym, że ludzie boją się sami grzebać w biosie. Szczególnie,
    gdy warunki gwarancji mówią, że gdy bios zostanie uszkodzony z winy
    użytkownika nawet podczas update programami producenta to nie podlega to
    naprawie gwarancyjnej i wiąże się z kosztami.
    Wtedy takie rozwiązania które udostępniał producent umożliwiające
    przywrócenie biosu były niekiedy decydujące przy zakupie płyty, a na
    pewno decydowały o jej cenie. Teraz wszyscy producenci udostępniają
    możliwość awaryjnego przywrócenia biosu, ale nie zawsze było to dostępne
    dla wszystkich.

    > Zwłaszcza przy "butelce". ;D
    > Uważasz temat za wyczerpany? ;D

    Pogadać możemy, ale dalej to przydałaby się właśnie ta "butelka" ;D

    --
    AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D, 4GB A-Data EXTREME DDR2 800+