  • Data: 2010-02-05 00:29:06
    Temat: Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 4.2.2010, djs napisał(a):

    > A w odpowiedzi dałeś linki do płyt głównych (za co bardzo dziękuję za
    > zaangażowanie), tylko szkoda, że większość nie obsługuje nawet ACC o
    > które chodziło, nie mówiąc o funkcji podkręcaniu każdego z rdzeni osobno ;)

    No i znowu pudło. Wiesz, jak sprawdzić w specyfikacji, która to obsługuje
    to teraz skoro, nie masz fizycznie dostępu do płyty ściągnij 'manuala'
    i sprawdź jak to działa. BTW. niestety często-gęsto w 'manualu' nie ma
    wszystkiego (m.in. o tym poniżej), zwłaszcza tego co wprowadziły kolejne
    poprawki BIOS.
    Zapewniam Cię, że te płyty to potrafią choć faktycznie nie mam pewności
    czy wszystkie z nich - nie mam czasu by sprawdzać które konkretnie (na
    pewno ta przeze mnie proponowana, w wątku padł też inny model).

    > Pewnie że tak - z tym sie zgadzam. Ale nad interpretowanie czyjeś
    > wypowiedzi jest jeszcze głupsze - nie uważasz?
    > Znowu dopisałeś coś co było dla ciebie wygodne - ja nigdzie nie
    > wspominałem o klasie sprzętu tylko to, że okazał się dziadowski.
    > Staram się nie kupować płyt z dolnej półki. Był to sprzęt średniej klasy
    > w ofercie Gigabyte i okazał się dziadowski. W tamtym czasie wymieniłem
    > MSI na Gigabyte i okazało się, że starsze MSI były o niebo lepsze. Na
    > koniec i tak z "lekką" dopłatą wylądowała w kompie płyta DFI.

    Tyle, że pewnie przy okazji wymieniłeś na MB z nowszym czipsetem itp. a
    wtedy to... (chyba, że weźmiemy pod lupę samą jakość wykonania).
    I faktem jest też, że często tańsza oferta tego samego producenta może dla
    danego klienta oferować więcej i lepiej - kwestia indywidualnych potrzeb
    i oczekiwań.

    > Taaa... OK - i wszyscy producenci udostępniali taką możliwość do
    > wszystkich swoich płyt tak?

    Tak.
    Nie zależało to od producentów płyt głównych a od wspomnianych wcześniej
    firm piszących firmware (BIOS). By się o tym przekonać wystarczy
    jakimkolwiek hex-edytorem przejrzeć jakikolwiek BIOS (poniżej przykład).

    > Bzdury to ty piszesz.

    Jesteś tego pewien na 100%? ;D

    > Była to jedna z cech odróżniających płyty z górnej półki od tych
    > tańszych - dość mocno podkreślana przez producentów, aby przekonać
    > klienta do kupna droższej płyty.

    (powyżej idealny przykład "prania mózgu" klientowi) ;D

    [wycięte nieistotne dla tematu bzdury dot. BIOS]

    Powinienem zacząć od pytania, czy wiesz czym jest i jak działa bootblock w
    BIOSie? Może poczytaj o nim wcześniej zanim jeszcze coś napiszesz.

    > Jeżeli tak jak twierdzisz funkcja ta jest dostępna dla każdej płyty
    > głównej od dawien dawna, to dlaczego Gigabyte nie porusza tej kwestii w
    > instrukcji dla np.: GA-K8VT890?

    Nie pytaj mnie - zapytaj producenta płyty.
    Kto się tym zajmował i potrzebował wiedzieć to wiedział.

    > Podaję tę płytę, gdyż jest całkiem możliwe, że to była ta którą miałem i
    > która okazała się kiepska.

    W takim razie konkretnie BIOS do tej płyty - 'k8vt890.f4'
    http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_
    Model.aspx?ProductID=1918

    0x0003e000
    Award BootBlock BIOS v1.0 Copyright (c) 2000, Award Software, Inc.

    i dalej sam kod, w przypadku GB niezmienny od dziesięciu lat, bo i nie ma
    co zmieniać skoro działa dobrze.
    I faktycznie zasad działanie BB w 'manualu' próżno szukać (jak i zresztą
    wielu innych rzeczy), ale klient nie musi wiedzieć wszystkiego - w końcu
    to '*user* guide'.

    > A może Ty podaj, że tak nie jest? Nie chcę się rozwodzić za bardzo :)

    Ale ja nie wiem czy tak jest i próbuję się dowiedzieć, ale z jakiegoś
    bardziej wiarygodnego źródła niż Twoje wypowiedzi. ;D
    Myślałem, że masz coś na ich poparcie.

    > Oczywiście TY znasz odpowiedni model i jak najbardziej możesz podać
    > przykłady - tylko, że jak już pokazałem to powyżej nie za bardzo ci to
    > wyszło.

    IMO niewiele pokazałeś.

    > Więc jak to jest z Twoją wiedzą?

    Wciąż mi jej mało i im więcej wiem tym... :D

    > Ja też nie zmieniam zdania o Tobie.

    Nie musisz. ;D

    > Czyli o kim? O asusie czy o płycie którą posiadam? Napisałem swoją
    > opinię na podstawie płyty którą mam i że jestem z niej bardzo
    > zadowolony. Wszystko działa jak trzeba, bios jest świetnie dopracowany
    > jak i oprogramowanie do niej. W krótkim czasie pojawiło się kilka
    > aktualizacji biosu, więc producent nie "zapomniał" o tym modelu.
    > Więc co, nazywa się asus to już nie można polecać?

    IMO po tak krótkim czasie nie można mieć miarodajnego poglądu o produkcje
    (problemy eksploatacyjne, a tym bardziej awaryjność czy obsługa
    gwarancyjna,), co najwyżej jakieś pierwsze wrażenie. A już tym bardziej na
    podstawie styczności z jednym produktem opinia o całej firmie, jakakolwiek
    by nie była, jest dla mnie niewiele warta.

    > Typowo polskie. Jak trzeba kogoś objechać to znajdzie się wielu, ale jak
    > ktoś napisze, że coś mu się spodobało i świetnie działa to już nie
    > pasuje do "obrazka".

    Jak nie "typowo polskie" to "pisiorowskie". Masz z tym jakiś problem? ;D

    > Napiszę jeszcze raz - przy dzisiejszym gonieniu do jak największego
    > obniżania kosztów produkcji (choćby ten radiator u Gigabyte) co nie
    > zawsze idzie w parze z jakością, ten Asus w cenie do 300 zł jest bardzo
    > dobrą alternatywą i będę go polecał.

    Oby działał jak najdłużej. I polecaj go dalej. Ja do tego dodaję, że nie
    ASUS jedyny ani najlepszy we wszystkim.

    [...]
    > Jeżeli proponowałbym płytę do wykorzystania jako centrum rozrywki to jak
    > najbardziej ten Gigabyte byłby OK, ale ja za 159 zł proponowałem płytę
    > do zastosowań BIUROWYCH.

    A co tej przeszkadza być "biurową"?
    W biurze o 2 SATA więcej się nie przydadzą?
    A może możliwość podłączenia np. projektora czy drugiego monitora przez
    HDMI jest dyskwalifikująca?
    Czy też może te 3 lata gwarancji jej przeszkadzają?

    BTW. Oszczędność na sprzęcie do pracy to IMO "średni" pomysł zwłaszcza gdy
    to i tak idzie "w koszta".

    > Przyznam się, że rozpatrywałem zakup asrocka - zresztą w jednym z
    > tematów, które podałem powyżej można to wyczytać. Tylko jakoś ta marka
    > nie zdołała mnie do siebie przekonać min. mieszaniem na interesującym
    > mnie modelu kondensatorów zwykłych z monolitycznymi.

    Nie wszędzie jest potrzeba stosowania lepszych. No ale najważniejsze
    zrobić klientowi "pranie mózgu". ;D

    > To by było na tyle. Nie wiem, czy jest sens dalej kontynuować tą
    > dyskusję, gdyż jak już to od dawna wiadomo, że gdzie Polaków dwóch tam
    > zdania trzy :)

    Zwłaszcza przy "butelce". ;D
    Uważasz temat za wyczerpany? ;D
    --