eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetGodna polecenia plyta glowna AM2 DDR2Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2
  • Data: 2010-02-06 00:46:44
    Temat: Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 5.2.2010, djs napisał(a):

    > Nie zrozumieliśmy się - mi chodzi o funkcjonalności dostępnej dla
    > wszystkich.

    Ależ ona jest dostępna dla wszystkich (każdy może z niej skorzystać - pod
    warunkiem, że ma FDD), tyle że nie wszyscy o niej wiedzą, IMO słusznie -
    taka wiedza nie jest potrzebna normalnemu użytkownikowi.

    > Jak sądzisz - ilu normalnych użytkowników jest w stanie
    > wykorzystać ukryte funkcje w biosie?

    Ilu z nich tak na prawdę potrzebuje te funkcje?

    Zepsuć BIOS nie jest łatwo, np. zanim dojdzie do jego przeprogramowania
    (pomijam kwestię virusów) trzeba przedrzeć się przez masę ostrzeżeń, i jak
    ktoś je świadomie zignoruje i coś pójdzie nie tak, to po to są serwisy
    komputerowe by mu pomóc.
    Zęba też wyrywasz sobie sam bo wiesz jak, czy idziesz do dentysty? ;D
    Niestety w narodzie panuje przekonanie, że każdy tylko czyha żeby wyrwać
    od pieniądze, dlatego, prawie każdy jest sobie lekarzem, malarzem,
    mechanikiem samochodowym, itd.

    > Właśnie o tym piszę - jeżeli jesteś związany z branżą znasz sporo
    > rozwiązań, z tym, że ludzie boją się sami grzebać w biosie.

    IMO słusznie - jak ktoś nie ma pojęcia co robi to może tylko popsuć.
    Zgodzę się, że od czegoś też trzeba zacząć naukę, ale IMO na pewno nie od
    grzebania w BIOSie bez uprzedniego poczytania o tym lub choćby wypytania
    znających temat.

    > Szczególnie,
    > gdy warunki gwarancji mówią, że gdy bios zostanie uszkodzony z winy
    > użytkownika nawet podczas update programami producenta to nie podlega to
    > naprawie gwarancyjnej i wiąże się z kosztami.

    IMO to bardziej straszak - wiem z życia, że bardzo często gwarancje
    producenta* uznaje się z prostego powodu, nie ma czasu i nie opłaca się
    dociekać co jest uszkodzone w sprzęcie tylko od razu wymienia się na nowy
    (czas pracy specjalisty przewyższa wartość urządzenia).

    * Co innego gdy gwarancję daje sklep, wtedy faktycznie to koszt,
    sklepikarz musi z czegoś żyć. ;D

    > Wtedy takie rozwiązania które udostępniał producent umożliwiające
    > przywrócenie biosu były niekiedy decydujące przy zakupie płyty, a na
    > pewno decydowały o jej cenie. Teraz wszyscy producenci udostępniają
    > możliwość awaryjnego przywrócenia biosu, ale nie zawsze było to dostępne
    > dla wszystkich.

    Jestem skłonny zgodzić się na stwierdzenie, że wiedza o tym nie była
    dostępna dla wszystkich. ;D
    Możliwość była dostępna dla każdego od baaardzo dawna, tyle że faktycznie,
    w którymś momencie producenci zaniechali wspominania o tym w instrukcjach
    - AFAIR kiedyś było o tym na pewno.
    Później to już szło "pocztą pantoflową" i chyba każdy komu kiedyś padł
    BIOS prędzej czy później (częściej pewnie już po fakcie ;P) słyszał o tej
    możliwości.

    > Pogadać możemy, ale dalej to przydałaby się właśnie ta "butelka" ;D

    :D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/
    T | | | | \__T = | ! T UIN 53883184 GG#1902559
    |__|_|__|__|_____|__|__|_____| _ l @ t l e n . p l

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: