  • Data: 2010-02-03 15:56:59
    Temat: Re: Godna polecenia plyta glowna AM2 DDR2
    Od: djs <d...@W...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wiesław napisał (a):

    > Nie masz racji. Tu jest funkcja ACC płyty Gigabyte GA-MA78LM-S2 za ok
    > 200zł.
    > http://i45.tinypic.com/fm00oo.jpg

    Masz rację - tej płyty nie brałem pod uwagę, gdyż nie zmieściła by mi
    się karta grafiki + Audigy 4. Szukałem płyty z odstępem przynajmniej o 3
    PCI od PCI-E i dlatego mogła mi "uciec".

    > Asus M2A74-AM za tyle samo, nawet nie ma mostka SB710, który to
    > umożliwia :)

    Ale ten asus był proponowany autorowi tego tematu jako tania i stabilna
    płyta główna. Najtańszy Gigabyte GA-MA78LM-S2 na alledrogo to 205 zł a
    Asus M2A74-AM kupiłem za 159 zł, więc jest różnica :)

    > Właśnie, jeżeli były kiepskie to dobrze byłoby znać modele i omijać.

    Nie pamiętam dokładnie nazwy tych płyt.

    > Patrz wyżej o funkcji ACC :). DualBios to po prostu wygoda, która nic
    > nie kosztuje.

    Nie ma nic za darmo - wszystko jest wliczone w cenę. Ale jak już jest to
    OK - fajny dodatek.

    > Resztę posiada również konkurencja. Nawet aktualizowanie
    > biosu spod Windows :)

    Co oczywiście jest najszybszą metodą na uwalenie biosu.
    I nie ukrywam, że też aktualizuję bios w ten sposób :)

    > Ja znam polskie realia i w sumie do nich się odnoszę. W Polsce Gigabyte
    > ma podobno ok 50% rynku płyt głównych.

    Podobno? Na jakim zestawieniu się opierasz?

    > Jeżeli uważasz, że Asus to drogi
    > producent to chyba źle się wstrzeliłeś w rynek kupując ich wyroby
    > z najtańszego segmentu. Myślisz, że masz inną mentalność niż polską ? :)

    Właśnie, że nie mam :) Stąd po długich poszukiwaniach wybrałem asusa
    M4A77D, ponieważ w zakresie moich wymagań i w określonej cenie oprócz
    mojego asusa znalazłem u Gigabyte jedynie GA-MA770-UD3 rev. 2.0, które
    według użytkowników mają kiepsko umocowane radiatory na chipsetach, co
    wpływa na ich stabilność (przegrzewanie się) i najlepiej zalecana jest
    wymiana radiatora. Asus miał być OK i jest - stąd moje pozytywne opinie
    o nim.
    Jak chcesz to porównaj te dwie płyty. Dla mnie już wizualnie Asus
    prezentuje się lepiej.
    A wracając do ACC to z tego co pisał mi użytkownik GA-MA770-UD3 nie ma
    on możliwości wyboru dodatkowych rdzeni, więc stąd moja wiedza o
    gigabyte :)

    > Wiadomo przecież, że jak ktoś liczy się z groszem to wybierze produkt
    > o najwyższym stosunku jakość/cena, a przynajmniej tak mu się wydaje.

    I ja tak zrobiłem :) Mając do wyboru w/w gigabyte a moją płytę to
    dodatkowo zaoszczędziłem na dodatkowej przelotce USB -> LPT dla mojej
    drukarki ;)

    > A na światowym rynku? No cóż, producenci niechętnie podają dane.
    > Znalazłem notatkę za 2006 rok: http://www.crn.pl/art,Ceny-w-gore,23408
    > Z początku 2009r: http://www.iurl.pl/?NYOWg
    > Także i tutaj dominacja Asusa nie wydaje się tak oczywista. Szczególnie
    > gdyby odliczyć rynek chiński. Nie wydaje mi się jednak, aby to była
    > kwestia ilości sprzedanych egzemplarzy. Ja po prostu znam jakość płyt
    > Gigabyte i Asusa. Dlatego porównywanie do rynku samochodów wydaje mi się
    > bez sensu.

    Tu też masz informacje z początku 2009 r. tylko to tak jak i twoje linki
    ten też nic nie wnosi - http://tinyurl.com/y9x9v9m
    Co do jakości płyt gigabyte i asusa to opinii jest tak samo dużo, jak
    wiele pojawia się tematów porównujących tych dwóch producentów.
    Tak jak wspomniałem - mając do wyboru podobne płyty od różnych
    producentów raczej nie wybiorę Gigabyte - 2 x się zraziłem i na razie
    wystarczy.

    Rozmowa wyszła od zaproponowania autorowi taniej płyty głównej ze
    zintegrowaną grafiką a przerodziła się w porównywanie zalet i wag
    produktów Asusa i Gigabyte :) Proponuję zakończyć tą dyskusję, bo w
    sumie to chyba nie za wiele wnosi autorowi tematu :)

    Pozdrawiam wszystkich użytkowników i miłośników Gigabyte i przepraszam,
    jeżeli uraziłem kogoś moimi opiniami, ale zdania nie zmienię :D

    --
    AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D, 4GB A-Data EXTREME DDR2 800+