  • Data: 2024-06-27 11:01:23
    Temat: Re: Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Jun 2024 21:22:06 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Zakładałem, że na grupie elektronicznej to powinno być mniej więcej
    > oczywiste.
    > Przyjmuję, że struna nie rozróżnia jednej skrajnej od drugiej skrajnej
    > ze swoich pozycji. Inaczej - jeśli drga z prawej na lewą i z powrotem to
    > nie zachowuje się inaczej po lewej i po prawej stronie.
    > Czyli jeśli drganie nie jest idealną sinusoidą to zakładam, że te same
    > nieidealności są w jednej połówce i w drugiej połówce sinusoidy.
    > Jak taki przebieg rozłożymy na składowe harmoniczne to dostaniemy tylko
    > nieparzyste.

    Ale popatrz na to
    http://www.fizykon.org/akustyka/akustyka_drgania_str
    uny_mody_opis.htm

    Struna może drgać w pierwszej, drugiej, trzeciej, n-tej harmonicznej.
    I chyba w kombinacjach.

    W przypadku gitary pudło jest blizej jednego końca. I tam też
    potrącamy piórkiem czy palcem.

    W fortepianie młotki uderzają przy jednym z końców.

    Nie jestem tylko pewien, czy taka kombinacja harmonicznych jest
    rzeczywiscie możliwa, czy te wyższe szybko zanikają.

    A skrzypce ponoć bogate w parzyste harmoniczne.

    J.