  • Data: 2024-06-28 11:51:03
    Temat: Re: Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Jun 2024 05:46:14 +0200, PD wrote:

    > No bo układ interwałów 4-3 (tercja mała-tercja wielka) to akord durowy,
    > 3-4 to molowy. I w teorii każdy durowy(molowy), bez względu od jakiego
    > dzwięku go zbudujesz będzie miał taki sam charakter o ile poruszamy się
    > w systemie równomiernie temperowanym.

    Tak wlasnie kiedys wyczytałem, i na tej podstawie wnioskuję.
    Tzn na tym, ze ucho jest czułe na stosunki częstotliwości,
    bo na dur/moll itp to się kompletnie nie znam, i nie bardzo rozumiem.
    Jest 12 klawiszy na oktawe do dyspozycji, to co tu jakies dur/moll
    robią :-)

    > Tyle teorii, w praktyce dużo
    > zależy od instrumentu. Jak masz jakiś elektroniczny syntezator, to on
    > będzie tą temperację trzymał idealnie, w przypadku "analogów" to już tak
    > nie jest. Kiedyś miałem przygodę z fortepianem, stroiciel i przy okazji
    > szanowany muzyk ujął to tak, że nastroi równomiernie ale prosze pana w
    > jakiej tonacji by pan chciał żeby najlepiej brzmiało ;)

    Podobno w ambitnych konkurach, np Szopenowskim, stroją przed każdym
    występem.

    J.