eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGenerowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku binRe: Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
  • Data: 2024-06-28 09:44:25
    Temat: Re: Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
    Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 26.06.2024 o 17:05, J.F pisze:
    > On Wed, 26 Jun 2024 15:15:33 +0200, Piotr Gałka wrote:
    >> W dniu 2024-06-26 o 14:07, J.F pisze:
    >>> Ten przewrót, to przeniesienie najnizszego składnika akordu o oktawe
    >>> wyżej, czyli na mój gust wychodzi z tego całkiem inny stosunek
    >>> częstotliwosci.
    >>
    >> Drgająca struna nie powinna mieć parzystych harmonicznych tylko 3, 5 itd.
    >
    > Eee ... IMHO może, ale to nie o to chodzi.
    >
    >
    >> No to faktycznie wychodzi, że dźwięk z drugim o oktawę wyższym nie ma
    >> wiele wspólnego.
    >
    > Jesli dobrze liczę, to w akordzie C-E-G mamy interwały 4 i 3, lub jak
    > kto woli 4 i 7 półtonów (od pierwszego), czyli
    > 1 : 1.2599 : 1.4983 czyli jakby 1 : 5/4 : 3/2
    >
    > A w takim przewróconym E-G-C2, to mamy 3 i 5 (8) czyli
    > 1 : 1.1892 : 1.5874 czyli jakby 1: 6/5 : 8/5
    > albo lepiej 1 : 6/5 : 19/12 (= 1.58333)
    >
    > Niech mnie jakiś muzyk skoryguję, jeśli coś żle piszę.
    >
    > No chyba, ze ucho jest przewrotne, i takie 2x wieksze częstotliwości
    > traktuje inaczej.
    >
    > Nawiasem mówiąc, przy dzwięku podstawowym np 440Hz, z tego 1.2599
    > wychodzi 554 Hz, nie jest to jakoś słyszalne?
    > 4Hz róznicy (w sosunku do 550Hz) to szybkie zdudnienia ... czy wcale
    > nie?

    Chyba nie rozumiem co tu wyliczasz. Czestotliwości mamy wyliczone np. tu
    http://www.michalkaszczyszyn.com/pl/lessons/notes.ht
    ml

    Czyli budujesz akord Dur od A. Odkładasz tercję wielką czyli cis. Skąd
    Ci się 550 wzięło do porównania?

    Generalnie interwały dzielimy na dysonanse i konsonanse. Konsonanse są
    3: oktawa (12), kwinta (7), kwarta (6) - kwarta to przewrót kwinty i
    odwrotnie. W ich czystej wersji nie ma zdudnień. Ale jeśli nastroisz
    wpierw czystą kwartę, od tej kwarty nastroisz czystą kwintę, to będziesz
    miał zdudnienia na oktawie (sumie kwinty i kwarty), czyli oktawy nie
    będziesz miał czystej. Temperacja polega na popsuciu kwinty/kwarty celem
    uzyskania idealnej oktawy. Odstraja się je na pojedyncze zdudnienia.
    Co do dysonansów, czyli dzwięków które nie współgrają - technicznie
    rzecz biorąc przyczyną tego nie współgrania są właśnie zdudnienia.

    Jeśli więc pytasz o tercję 440-554(550) to będzie zdudnień wchuj, bo
    taka jest istota tego interwału ;)

    PD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 28.06.24 11:00 J.F
  • 28.06.24 11:51 J.F
  • 28.06.24 12:16 J.F
  • 28.06.24 13:05 PD
  • 28.06.24 13:12 PD
  • 28.06.24 13:25 PD
  • 28.06.24 14:13 J.F
  • 25.06.24 23:36 LordBluzg(R)??

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: