    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdzie w Europie na prawko
    Date: Wed, 15 Jun 2016 08:29:46 +0200

    On 14.06.2016 22:09, masti wrote:

    > wszyscy mistrzowie późnopomarańczowego tak mówią.
    > Jeżeli przy prędkościach egzaminacyjnych nie jesteś w stanie zahamować
    > to lepiej, żebyś nie jeździł

    Nie. Żółte jest właśnie po to, żeby przejechać, jeśli nie da się
    zahamować bezpiecznie, albo budzi to wątpliwości. Nawet przy 50 jak
    złapie cię 10m przed linią zatrzymania, to się nie zatrzymasz. Przy 40
    metrach ty może i się zatrzymasz, ten za tobą niekoniecznie. I co z
    tego, że będzie jego wina, skoro cię wepchnie na skrzyżowanie.

    Po to jest żółte, żeby nie trzeba było dawać po heblach awaryjnie.
    Naweet jeśli tobie się to uda, to niczego dobrego nie wnosi - nalezy
    unikać takich sytuacji i jeżdzić przewidywalnie, a nie zaskakiwać
    hamowaniem wtedy kiedy statystyczny kierownik "przeleci", bo w końcu
    możesz mieć go w dupie i to bardziej dosłownie niż byś chciał.

    Problem w tym, że pewnie Oblany żle ocenił i mógł się spokojnie
    zatrzymać, a i to pewnie by przeszło, gdyby nie to, że egzaminator
    wcześniej ocenił, że wyróżnia się na minus i po prostu czekał na okazję,
    żeby go oblać. Tak to działa - egzaminator ocenia całość jazdy i albo
    puszcza, albo oblewa na jakimś konkretnym przewinieniu. Sytuacje gdzie
    jedziesz cały czas dobrze i oblewasz na jakimś banalnym i "dyskusyjnym"
    błędzie są mniejszością. Sam jestem tego przykładem - dorabiałem
    kategorię i jechałem dobrze, tyle, że z nawykami z realnej jazdy. Można
    mnie pewnie było za to udupić, ale nawet jeden poważniejszy błąd nie
    zadecydował o wyniku - jak już wyjechałem, to zdałem.

    Shrek.