  • Data: 2010-06-13 10:18:49
    Temat: Re: Gdzie kupic uzywke?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hv0p8j$1at0$1@news.mm.pl...

    > Alez wiemy.
    > Wejdz w produkty, dane techniczne, segment rynku: samochody osobowe, grupa
    > lakier bezbarwny i sam sie przekonasz ze sa tylko rozpuszczalnikowe.
    > Jak wejdziesz w grupa: warstwy wierzchnie i bazy to bedziesz mial
    > wodorozcienczalne CROMAX i tyle.

    No i niech tak będzie, nawet niech DuPont w ogóle nie oferuje bezbarwnego
    wodorozcieńczalnego - to i tak nie zmieni faktu, że takie lakiery ISTNIEJĄ
    (a nie jak twierdziłeś, że ich w ogóle nie ma) oraz że są używane obecnie do
    malowania samochodów, co wymuszają obostrzenia UE.

    > Poki co nie ma takiej potrzeby.
    > Obecne normy spelniaja rozpuszczalnikowe o obnizonej zawartosci LZO.
    > Pewnie jak beda nowe normy to i nowe lakiery wejda, jak na razie tylko
    > baza jest wodna.

    Aha i Sikkens i inne firmy robią od jakichś 2 lat szkolenia pt.
    "lakierowanie farbami wodnymi", gdzie lakiernicy jadą równo całe nadwozia
    zarówno bazą jak i bezbarwnym wodnym tylko po to, że im się akurat nudzi.

    > Ze lakiery bezbarwne na samochodach sa wodne.

    Bo są. Na razie ciężko mi znaleźć dokument od producenta, dotyczący
    stosowanych lakierów, ale spokojnie - jedna wycieczka jutro do salonu
    rozwieje wątpliwości ;)

    > Zacznijmy od tego, ze nawracasz ciagle do tej wytrzymalosci, a nie masz
    > zielonego pojecia o czym toto jest :P

    Skoro więc Ty masz pojęcie - a wytrzymałość określić się da w jednostkach -
    to podaj wartość wytrzymałości w tych jednostkach dla obu tych materiałów.
    To chyba proste zadanie dla kogoś, kto jest w tym taki zajebisty, jak się mu
    wydaje.

    > Ty myslisz o wytrzymalosci jak przecietny czlowiek co sie po prostu na tym
    > nie zna, bo nigdy sie z wydymalka nie zetknal, widac to po tym co
    > wypisywales w poprzednim watku.
    > Wydymalka to na prawde nie jest to co myslisz :>

    To wykaż się. Na razie tylko szczekasz.

    > Czego?? :>
    > Napisales, ze robiles dla toyoty (chyba te wadliwe pedaly :P ) i jakies
    > tam jeszcze inne bzdury, ze zal dupe sciska i sie juz odpisywac nie
    > chcialo.

    O żal żal - dobrze to nazwałeś, możesz żałować, że Ty takich rzeczy nie
    robisz ;)

    > Idz moze jednak najpierw na ta polibude, zalicz ta wydymale i pogadamy, bo
    > ja profesorem nie jestem, zebym ci wykladow udzielal.

    Bo jesteś cienkim Bolkiem, który powiedział bzdurę, nie sprawdziwszy tego, o
    czym mówi. Potem się okazało, że niestety aluminium jest mniej wytrzymałe
    niż żeliwo w sytuacjach, które występują w silniku samochodowym, więc trzeba
    teraz zgrywać wielkiego bohatera, który ni chu chu nie będzie konkretnie
    rozmawiał o konkretnych parametrach, bo on to wie, a inni niech się uczą.
    Żałosny, chłopcze, to Ty jesteś.

    Jurand.