  • Data: 2012-10-11 14:56:31
    Temat: Re: Falownik, szybki falownik, ... jeszcze szybszy falownik?
    Od: Paweł Sujkowski <p...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    > Widzisz, silnik serwa to najmniejszy pikuś, tej mocy kosztuje powiedzmy
    > 300E, ale jak dołożę sterownik to już robi się gorzej. Zazwyczaj nie
    > daję serwa właśnie z powodu sterownika, jak wezmę tani, to mam pod górkę
    > z komunikacją, a drogi nie zawsze się mi opłaca.

    Zobacz Unidrive SP. Ja stosuję je w przypadkach bardziej zaawansowanych
    sterowań. Mają możliwość też sterowania serwosilnikami i mam w jednej
    aplikacji taki zastosowany. Typ sprzężenia wybiera się modułowo.
    Wbudowane jest dla enkodera inkrementalnego a coś bardziej
    zaawansowanego można dołożyć jako moduł. Analogicznie z komunikacją - tu
    też moduły. Także jakieś moduły aplikacyjne - nawijaki, indeksowanie
    itp. Nie wiem jak w najmniejszych ale większe mają 3 gniazda na
    rozszerzenia. Zastosowałem ich już troszkę i się sprawdzają.
    Oczywiście do jakiś tanich LG itp to troszkę inna kategoria cenowa. Na
    0,37kW katalog to coś koło 600E (pod ręką mam cennik z początku 2011) i
    parę % można tam jeszcze urwać. Pozdrawiam.

    Paweł Sujkowski