  • Data: 2017-07-02 13:48:53
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki;)
    Od: Iguan_007 <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, July 2, 2017 at 9:25:41 PM UTC+10, Shrek wrote:

    > Ale czy ktoś tak napisał?

    To bezposredni cytat z artykulu ktory komentujemy.

    Raczej to działa w drugą stronę - po prostu
    > część ludzi pisze, że elektryki nie są wcale takie eco. I tyle.

    > Tym niemniej to polska a nie norweska grupa dyskusyjna, więc...

    Ok, jesli nie widzisz nic dziwnego z tym artykulem to nie za bardzo widze sens
    dalszej dyskusji na ten temat. Dla mnie artykul jest totalnie nierzetelny, Tobie moze
    sie podobac. I tak to zostawmy.

    >, że rzeczywiście technika mocno
    > poszła do przodu - ostatnio jak sprawdzałem było to średnio 10 lat.
    > Obecnie w Polsce wychodzi na to, że koło 3.
    > Polsce dominują polikrystaliczne, więc wyjdzie dłużej. Tak czy inaczej -
    > zwracam honor - mają szansę się "zwrócić" energetycznie.

    spoko

    > 50gr kW/h. vs pierwszy link.

    Chyba sie troche nie zrozumielismy. Pisalem o Powerwall w mojej indywidualnej
    sytuacji. U mnie zalety baterii wynikaja tego, ze:
    - mieszkam w naslonecznionym regionie swiata
    - mam bardzo drogi prad (chyba juz najdrozszy na swiecie)
    - w ciagu dnia pracuje, energia z paneli sprzedaje sie do sieci jakies 6x taniej niz
    gdy ja odkupuje ja wieczorem
    - dzienny bilans energii (zuzycie+eksport) wychodza blisko 0. Czyli w wiekszosci dni
    bylbym w stanie wykorzystac energie ktora produkuje kiedy nie ma mnie w domu- gdybym
    tylko mogl ja magazynowac. Pomimo tego, ze bilans jest bliski 0, rachunki nie sa
    zerowe (inne taryfy na solar, inne na zuzycie).

    Zreszta mysle, ze to tylko kwestia czasu i baterie beda dotowane przez dostawcow
    energii bo i oni maja w tym interes. Jeszcze chwile poczekam :)