  • Data: 2017-07-02 13:25:40
    Temat: Re: Ekologiczne elektryki;)
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.07.2017 o 12:42, Iguan_007 pisze:

    > Nie z wychodzi z artykulu ktory komentujemy. Tam porownuja szkodliwosc producji
    jednego pojazdu ze szkodliwoscia eksploatacji kolejnego. Czyli "pomieszajmy dane tak
    zeby otrzymac z gory zakladany wynik".

    Zgadzam się z tobą i to napisałem. Niemniej jak policzyć to i tak tak
    wychodzi. Produkcja elektryka pochłnia więcej energii jak spalinówki.

    > Od tego do twierdzenia, ze "Samochody elektryczne szkodzą bardziej niż spalinowe"
    daleka (i naciagana) droga.

    Ale czy ktoś tak napisał? Raczej to działa w drugą stronę - po prostu
    część ludzi pisze, że elektryki nie są wcale takie eco. I tyle.

    > Moze i fakt w Polsce, niekoniecznie fakt w ogole samochodow elektrycznych.

    Tym niemniej to polska a nie norweska grupa dyskusyjna, więc...

    > Czyli artykul, ktory napewno oboje przeczytalismy, dotyczy tylko Polski?

    Nie dotyczy też tylko Niemców ani Norwegi. Tak to już jest, że na
    świecie większość energii jest jednak z paliw kopalnych.

    > 1. Masz w tytule

    Sorry - tytuł artykułu to zwykle jest z dupy wzięty.

    > 2. Masz odsnosnik do wlasciwego opracowania gdzie przeczytasz o aktualnych
    panelach:

    Sorry - na tej zasadzie, to mógłbyś do googla odsyłać.

    "Energy pay-back times drop from around 5 years in 1992 to around just
    under 1 year for poly-Si and just over 1 year for mono-Si PV systems
    currently"

    Co z kolei jest oznaczone odnośnikiem *8 do kolejnego artykułu, do
    którego dostęp jest płatny, ale w abstrakcie możemy przeczytać "both
    under southern European conditions". Z czego wynika, że nijak ma się to
    do naszej strefy klimatycznej.

    Ok - poczytałem więcej i wychodzi na to, że rzeczywiście technika mocno
    poszła do przodu - ostatnio jak sprawdzałem było to średnio 10 lat.
    Obecnie w Polsce wychodzi na to, że koło 3. Inna sprawa, że zdaje się w
    Polsce dominują polikrystaliczne, więc wyjdzie dłużej. Tak czy inaczej -
    zwracam honor - mają szansę się "zwrócić" energetycznie. Problem w tym,
    że tak to się nadaje tylko do napędzania klimatyzacji, bo na przykład
    światła potrzebujemy akurat jak słońca nie ma;) Doliczysz akumulator,
    falowniki i prostowniki i wracamy do punktu wyjścia.

    > "Wychodzi ci taniej" podlaczenie sie do gniazdka? Jak to policzyles?

    50gr kW/h. vs pierwszy link.

    http://www.soltec.sklep.pl/kompletny-system-fotowolt
    aiczny-sieciowy-trojfazowy-3-18-kw-cena-z-montazem-p
    -616.html
    - 21 900 PLN

    Miesięcznie płacę koło 100 za prąd. 21 900/100=219 miesięcy. Ale tylko
    przy założeniu, że słońce świeci 24/7. A nie świeci. Do końca życia się
    nie zwróci, a przecież serwisować trzeba.

    Shrek