    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dyskryminacja ze względu na markę???
    Date: Sun, 28 Feb 2010 14:44:18 +0100

    Budzik pisze:
    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > dokładnie, jeden z najbardziej niebezpiecznych manewrów na drodze - za cos
    > takiego dawałbym 10 punktów i 500zł.

    Tyle to jest za to w taryfikatorze.

    Natomiast nie o samą wysokość kary chodzi, a o dysfunkcje mózgu którą
    trzeba mieć żeby taki manewr wykonać.

    Bo większość innych wykroczeń można jakoś wytłumaczyć - ktoś się uważa
    za mistrza kierownicy, to pędzi. Ktoś zajechał drogą bo nie zauważył
    albo nie popatrzył. Przejechał na czerwonym bo widział że zdąży, albo
    się zamyślił itp. itd.
    To wszystko jest oczywiście naganne, niemniej można znaleźć jakieś
    wytłumaczenie.

    A wyprzedzanie samochodu który zwalnia przed przejściem dowodzi
    kompletnej bezmyślności kierowcy, bo oczywistym jest że ten drugi
    zwalnia żeby pieszy przeszedł przez przejście. A przejechanie w tym
    momencie przez to przejście wiadomo czym się musi skończyć.

    I bezmyślność tego kalibru już IMO ciężko porównywać z innymi
    wykroczeniami. Raczej ciężar gatunkowy jak dla mnie jest rzędu jazdy po
    pijanemu i raczej podobne represje powinny spotkać kierowców którzy tak
    jeżdżą.

    Może moje spaczenie w stronę tego konkretnego wykroczenia jest związane
    z tym że w dzieciństwie miałem okna na przejście dla pieszych na
    dwujezdniowej drodze i się dokładnie takich wypadków naoglądałem bardzo
    dużo.