  • Data: 2009-10-27 22:19:28
    Temat: Re: Dylematy, dylematy - K7 vs D90 vs 50D [dluuugie]
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-10-27 20:53:06 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Ale podstawowa sprawa - NIE MA tego dobrze rozwiązanego do tej pory
    > gdziekolwiek. Ty myślisz o jakimś kompromisie. Ja sobie nawet nie
    > potrafię wyobrazić rozwiązania, które nie ma jakiejkolwiek wady.

    Wychodząc od takich założeń, to nigdy nic nie kupisz. Zawsze są jakieś
    zgniłe kompromisy, a jak dla mnie obecnie oferowane są na znośnym
    poziomie.

    > To nie tyczyło tej konkretnej wiadomości, ale wymieniałeś tę cechę w
    > kontekście lepszości w D90, choć kiedy to tylko możliwe zaznaczasz, że
    > filmy be i jaki to obciach.
    > No ale to nie o tym. Wiedziałem, że się święcie oburzysz.

    Chłopie, nie pij tyle przy komputerze, bo masz zwidy. Jedynym miejscem
    gdzie wspomniałem o filmach, było to:
    "Filmowanie mi totalnie zwisa."
    Jeśli twierdzisz, że gdziekolwiek je chwaliłem, to oczywiście
    podeprzesz się stosownym cytatem? Gdybyś przypadkiem takowego nie
    znalazł, to po prostu nie brnij dalej.

    > Wiesz dla mnie nieprzemyślane jest kupno lustra z myślą o kicie. Mamy
    > swoje zdania na ten temat, czyż nie?

    Miej sobie, na zdrowie.

    > Ty wyjaśnij dlaczego to musi być lustrzanka, o których piszesz że tak
    > źle i niedobrze.

    Bo tak postanowiłem. Nie wystarczy? Wybacz, ale nie specjalnie mam
    ochotę się tłumaczyć w tym tonie.

    > A co znaczy porządnie? Wlepiony w body ekranik, który przy przechyleniu
    > aparatu robi za lusterko? Albo wolna i kulawa proteza AF łamane przez
    > znikający obraz? Do tego dochodzi czasem żałosna rozdzielczość LCD,
    > żelki, lagi, szumy i cały jeszcze dodatkowy zestaw ciekawostek.

    Dla mnie właśnie takie coś w zupełności wystarczy. Zapomniałeś tylko o
    tak niepotrzebnym gadżecie, jak histogram na żywo. Zreszta zanim znów
    sobie coś zmyślisz - nigdy i nigdzie nie twierdziłem, że jest to
    podstawowy sposób robienia zdjęć w lustrzance, bo nie jest. Jest to
    porządany dodatek, dla którego znajduję funkcjonalne zastosowania i
    jego obecność w sensownej formie uważam za dużą zaletę.

    > Oczywiście znam Twoje poglądy o odchylanych ekranach i podobnych, ale
    > nie każdy ma tak świetne zdanie o bylejak zrobionych
    > funkcjonalnościach, a sam teraz jak widzisz akceptujesz konkretny
    > zestaw wad.

    Oczywiście. A co mam się obrazić i iść do innej piaskownicy? Tylko do której?

    > Byćmoże opcję traktujesz tak, że Ci to nie przeszkadza, ale nie jest to
    > ogólnym wyznacznikiem doskonałości.

    Nie jest, jest za to wyznacznikiem wystarczalności, jak na moje potrzeby.

    > Co konkretnie na nie w stosunku do wymienionych. G1 i EP1.

    To, że z tych 2 możnaby zrobić jeden bliski ideału, ale same w sobie
    mają wciąż za dużo wad.
    Kiedyś je mam nadzieję rozwiążą, ale mi się nie chce czekać.

    > No tak, wyciągnę sobie szklaną kulke i wymyślę jakie to DLA CIEBIE ma
    > ten system wady.

    Szklana kula jest zbędna, powtórzę się: wystarczyłoby w miarę uważnie
    przeczytać tytułowego posta, którego lektura, patrząc na to co piszesz,
    sprawiła Ci wiele trudności. Podpowiedź: zacznij od moich wymagań co do
    optyki.

    > Pisałeś o ergonomii i klockowatości luster,

    Niestety jedno się z drugim wiąże - na tym etapie rozwoju sprzętu foto
    lepsza ergonomia oznacza najczęściej większą klockowatość.

    > oglądając obiektywy zwracasz uwagę na ich rozmiar,

    Ty, to był naprawdę dość prosty tekst pisany prozą, żadna tam poezja z
    ukrytymi między wierszami przesłaniami, głębokimi metaforami,
    paralelami i tym podobnym akademickim onanizmem literackim.
    Gdzieś Ty u diaska coś wyczytał o rozmiarach obiektywów?

    > a jednocześnie odrzucasz wydawałoby się najlepszy system o tych
    > cechach. Już nie wiem jakie to masz priorytety. Może więc zamiast
    > obrażać się i tupać nóżką napiszesz, że nie bo ma brzydki guziczek
    > on/off czy cokolwiek innego i absolutnie odpada?

    Napisałem że ma być lustro i napisałem czego od niego wymagam. Mam Ci
    zrobić kopiuj-wklej, czy sam znajdziesz stosowny ustęp? Bo zaczynam
    podejrzewać, że ot tak generujesz bajty dla sportu.

    de Fresz