  • Data: 2009-10-30 05:52:58
    Temat: Re: Dylematy, dylematy - K7 vs D90 vs 50D [dluuugie]
    Od: nb <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    at Mon 26 of Oct 2009 21:54, "Paweł W." wrote:

    > A to łot kiedy???
    > To niesprawiedliwe. Mnie w szkole dręczono, żebym pisał zgodnie z
    > zasadami pisowni. Z domu wyniosłem, że po sposobie wypowiedzi(także w
    > piśmie) poznaje się osobę kulturalną od niekulturalnej(wykształconą od
    > niewykształconej). Itp, itd.

    Opisujesz nie osobę kulturalną tylko oddanego funkcjonariusza.

    > I zawsze staram się wypowiadać poprawnie
    > i pisać zgodnie z zasadami ortografii a tu takie kFiatki?!

    Problem w tym, że owe zasady są chore i wręcz szkodliwe.
    Choćby łączna pisownia -by. -bym -byśmy itd. kiedy widać
    (można przestawić kolejność) i słychać (odrębny akcent),
    że to osobne jednostki (i tak jest zapisywane w zdrowej
    ortografii czeskiej).

    > (OK. Mam problemy z partykułą "nie")

    A ja nie :-)

    Nie mam problemu z akceptacją "*z tąd", kalk językowych,
    jeśli leczą choroby polskiego języka, czy etymologicznej
    ortografii (*zurychski) nawet jeśli niezgodne z _obecnymi_
    normami papierowymi.

    --
    nb