    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dylematy, dylematy - K7 vs D90 vs 50D [dluuugie]
    Date: Tue, 27 Oct 2009 22:08:07 +0100

    de Fresz wrote:
    > Sadzisz komunały niczym pewien tutejszy wioskowy głupek.

    Ach dziękuję. Jak to miło na start rzucić frazesem :)

    > Jeśli dla
    > Ciebie ergonomia body, które jest podstawowym międzymordziem pomiędzy
    > fotografującym, a zdjęciem jest bez znaczenia, to najwidoczniej trafiłeś
    > na zupełnie niewłaściwy wątek, aby o tym pisać.

    Dla mnie każdy z aparatów w tej cenie oferuje wystarczającą ergonomię by
    nie kierować się jedynie tym. Każdy też wymaga przyzwyczajenia do
    konkretnej filozofii obsługi. A potem każdy nie w tej filozfii jest
    niewyobrażalnie brzydki i nieergonomiczny.

    Dlatego zdecydowanie masz rację - dla mnie *różnice* w ergonomii pomiędzy
    aparatami tej klasy nie są podstawą do wyboru. Z tym że istotne jest to co
    w gwiazdkach - bo te różnice są marginalne.

    > Już nie wspominając o
    > drobiazgu, że wkładasz mi pod palce rzeczy, których nigdzie nie napisałem.

    Co w _powyższym_ moim cytacie włożyłem Ci w usta? Tym razem zwróć uwagę na
    podkreślenie.

    > No i dokąd to prowadzi? Każdy system ma mocne i słabe strony w szklarni,
    > w każdy znajdziesz perełki nieosiągalne u konkurencji, zupełne gnioty
    > oraz obiektywy dokładnie na tym samym poziomie, co gdzie indziej.

    Dokładnie tak, ale poza tym co jest to dużo jeszcze tego czego nie ma
    wcale, a jeśli jest to jakie. Tym sposobem kupując coś dostajesz
    specyficzny zestaw cech lub raczej wad i zalet.

    > Wybacz, ale nie jestem fanatykiem podejmującym decyzję co do wyboru
    > systemu na podstawie jednego megazajebistego obiektywu lub obecności w
    > nim świetnych szkieł, których z racji kosmicznej ceny i tak raczej nigdy
    > nie kupię.

    Nie ma to jak skrajności.
    To po czym wybierasz jak absolutnie nie po optyce?
    Po kolorze obudowy czy konkretnie wyprofilowanym gripie? Jedno i drugie
    zmienia się z puszki na puszkę.

    > Zresztą o słabych i mocnych stronach optycznych 3 rozważanych
    > systemów sam pisałem, więc zupełnie nie wiem dokąd i po co kierujesz tą
    > dyskusję?

    Co z usprawiedliwienie.

    > Miliony użytkowników luster z kitami na całym świecie jakby przeczą tej
    > naiwnej tezie.

    Owszem - miliony użytkowników aparatów entry level. Zdecydowanie jest to
    argumentem za tym by kupić zaawansowane lustro i podpiąć do niego denko od
    słoika.
    Akurat im puszka droższa tym świadomość fotografujących rośnie i tym
    większym obciachem jest "kupiłem ultra wypaśne body i na szkło nie
    starczyło".

    > Tak poza tym możnaby wytoczyć parę argumentów
    > zdroworozsądkowych, ale najzwyczajniej się mi nie chce o tym dyskutować.
    > Nie podobają Ci się założenia, które poczyniłem? To albo przytocz
    > konkretne argumenty, albo daruj sobie ten wątek.

    Kiedy Ty nie znosisz jakiejkolwiek nieprawomyślnej wypowiedzi. Napisałem
    Ci jasno że wybór konkretnego modelu w takiej cenie w odszczepieniu od
    całej reszty jest delikatnie mówiąc średni. Prawie się obraziłeś.

    > Dawaj, pokaż palcem który UWA tak totalnie zmiata konkurencję.

    W kontekście wypowiedzi o fanatykach to im lepszy (droższy) podam tym
    łatwiej Ci będzie to obalić.
    Poza tym nie miałem na myśli jedynie istnienia lub nie konkretnych
    przykładów, ale też i ogólniej specyfiki danej szklarni takich jak
    mechanika czy oczekiwane parametry. Do tego dochodzi dostępność na półce,
    cena końcowa, rynek wtórny czy nawet dostępność po premierze, w tym u
    alternatywnych producentów. Można tak wymieniać jeszcze trochę.

    > Bezkompromisowość patrzenia na świat godna młodego rewolucjonisty.
    > Nigdzie nie napisałe że tylko, nigdzie nie napisałem że wcale.
    > Może łyknij magnezik?

    Ano, pardon, Ty kupisz kita, a ten to wszędzie dostępny nawet systemowo.

    > Pokaże, albo i nie pokaże, nowości jak będą, to drogo - nie muszę mieć
    > najnowszego modelu, wystarczy że spełni większość moich i tak niemałych
    > oczekiwań. A znając życie w nowszym producenci coś dodadzą, a coś spartolą.

    Jeszcze święta nas czekają, a to nie bez znaczenia okres. Niech by ktoś z
    dużych pokazał jakiegoś porządnego EVIL-a i sytuacja na rynku mogłaby się
    mocno zmienić.

    > Zupełnie nie mam parcia na FF i wogóle go nie biorę pod uwagę.

    Każdy ma swoje podejście i wymagania. Nie zmienia to jednak faktu, że
    aktualnie sony nie ma czegokolwiek na topie z cropów, walczą jedynie przez
    niską cenę na pełną klatkę. Swoją drogą pewnie wsadzą w A700 matrycę z
    A550, dodadzą jakiś bajer (GPS?) i puszczą.

    > Pitolisz. Weź E-30 w rękę i porównaj go choćby z a700. Ma niemal
    > identyczne wymiary.

    Bo e-30 to akurat przerośnięty klocek w tym systemie.

    > Najlepszy?

    Jedyny od początku do końca projektowany pod małe. Łącznie z całą optyką,
    akcesoriami i całym majdanem. Jak Cię nie boli tylko matryca i wizjer to
    chyba warto brać pod uwagę.

    d.