-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.176.97.52.216!
not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Domofon analogowy kontra cyfrowy - jaki cyfrowy zamiast analogowego?
Date: Tue, 27 Aug 2024 19:31:41 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <val2i6$vba$1@news.chmurka.net>
References: <v8tolf$btu$1@news.chmurka.net> <v8v4kj$eir$1@news.chmurka.net>
<v8vfsc$o0v$1@news.chmurka.net> <v902o8$cs6$1@news.chmurka.net>
<v90a0j$ls7$1@news.chmurka.net>
<1...@4...net>
<v94llf$vit$1@news.chmurka.net> <v9c90k$35q7j$1@dont-email.me>
<v9f66t$9v9$1@news.chmurka.net> <va1bnt$397d3$1@dont-email.me>
<va1ie7$1gr$1@news.chmurka.net> <va2m8i$3fnbc$1@dont-email.me>
<va4lhk$r5o$1@news.chmurka.net> <va6kg0$ahjr$1@dont-email.me>
<va722s$1t2$1@news.chmurka.net> <va929c$pjvm$1@dont-email.me>
<va98bl$tqr$1@news.chmurka.net> <vaej6q$1pio5$1@dont-email.me>
<vafkha$430$1@news.chmurka.net> <vaid80$2hudj$1@dont-email.me>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 27 Aug 2024 17:31:50 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="niusy.pl";
posting-host="176.97.52.216"; logging-data="32106";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:5dkTbKLty2yNyGKU+YiRzoHazx0=
sha256:HIIVqDusmypyeKPUmXO2iWq8gdgcFA/olsYgvprBOcU=
sha1:wQ6CVgTGrH3hx+Ew++aMuRBACCE=
sha256:Mqe07SQUFr4JuUOrZkts3yQ+qzBltkLR+sNToUEdbxU=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <vaid80$2hudj$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:793719
[ ukryj nagłówki ]W dniu 26.08.2024 o 19:15, ddddddddddd pisze:
> On 25/08/2024 17:01, io wrote:
>>>> Czy ja wiem ... jest firma z produktem to serwis zapewnia i nie
>>>> znikną tak szybko. Zapewne największym problemem jest, że akurat
>>>> tego instalator nie sprawdził więc woli zainstalować to samo g..o co
>>>> zwykle. No ale było o tym, by jednak zmienić na coś lepszego.
>>>
>>>
>>> i teraz jako instalator: przestał ci działać panel wejściowy.
>>> Sprzedawca/producent (po 3h wiszenia na telefonie, bo jak nie
>>> dzwonisz do nich co tydzień, to nie pokierują cię bezpośrednio do
>>> kogoś kto się zna na rzeczy, więc przechodzisz przez 'technical
>>> support' który pyta czy wpiąłeś wtyczkę do kontaktu i dopiero po
>>> przejściu wszystkich kroków przełącza cię do 'advanced technical
>>> support' gdzie są kompetentni ludze, a nie zwykłe call center) mówi
>>> 'podeślij, sprawdzimy' ogarniasz wysyłkę, sprawy celne, wysyłkę
>>> zwrotną. Okazuje się że to 'intermittent fault' i serwis go nie
>>> wykrył, bo problem przez 2 dni testowania się nie pojawił. Ogarniasz
>>> procedurę ponownie. Wreszcie naprawiają. Po 2 miesiącach klient ma
>>> działający domofon, a ty w czasie poświęconym na ogarnianie tego
>>> tematu zainstalowałbyś dwa inne. Albo musisz skasować klienta krocie
>>> za instalacje żeby pokryć takie koszty, albo kasować go za
>>> gwarancyjne naprawy serwisowe, inaczej to kompletnie nie ma sensu. W
>>> żadnym wypadku klient nie będzie zadowolony (chyba że sam sobie
>>> zażyczy dokładnie tego modelu, wtedy będzie miał pretensje tylko do
>>> siebie)
>>> Widać że z własną działalnością nie miałeś do czynienia.
>>
>> Ty nie miałeś. Jak klient chce płacić za ten to na ..u mam mu wciskać
>> inny.
>
> to przecież napisałem - jeśli klient wskaże konkretny model to mógłbym
> go zainstalować, ale w życiu bym sam go nie zasugerował jeśli nie miałby
> supportu w mojej okolicy (nie dla pojedynczego klienta)
>
Ale kto prosi o sugestie dla instalatora?! Weź zajrzyj na pierwszy
artykuł. Ktoś stwierdził, że dobrze byłoby zrobić lepszy domofon skoro i
tak trzeba stary naprawić. To chyba tylko bardziej świadomy użytkownik.
Może nawet dobrze, że piszesz o konsekwencjach swobodnego wyboru, ale to
przecież nie jest przesądzone, że nie ma domofonu, który miałby fajne
cechy i miał lokalne wsparcie. Choć nie sądzę by było ilościowo było
takie wsparcie jak kiedyś w epoce masowego instalowania, ale może za to
jakościowo jest lepsze. A może wcale nie jest lepsze, może amatoszczyzna
jaką da się od ręki wymyśleć byłaby lepsza. U mnie domofon trzyma się,
więc nie zanosi się by ktoś go chciał modernizować. Choć w piwnicy mi
zmodernizowali oświetlenie tak, że już go nie mam w boksie a tylko na
korytarzu, takie regres mentalny oparty o biznes. Akurat sobie
wymyśliłem by w piwnicy zainstalować moduł wykrywający otwarcie drzwi
taki trochę do eksperymentowania z LoRa. No i guzik z pętelką, nie będę
przecież łamał wielkiej myśli biznesmena co to zarobił na tej
modernizacji kosztem użytkowników, którzy mieli oświertlenie w boksach.
Mogę sobie baterię tam dać do samego wysyłania otwarcia, ale chciałem
nieco dłużej nadawać 'ku chwale' innych urządzeń. No ale nie da się. I
Ty jak tak piszesz to też wyjdzie, że najbardziej g..y domofon zostanie
chyba, że instalator akurat rozpoznał coś lepszego, czyli nasze
rozważania nie mają jakiegokolwiek znaczenia.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO