  • Data: 2013-02-06 14:39:08
    Temat: Re: Dobór akumulatorka 3,6V i układu ładowania
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 06.02.2013 13:43, schrieb Anerys:

    > Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wydaje mi się, że jeśli jest miejsce w obudowie, to warto się zakręcić
    > wokół ogniwa 18650, to jest litowo-jonowe, o pojemności i wydajności
    > przyzwoitej (potrafiło rozżarzyć do czerwoności, gdy zrobiłem na chwilę
    > małe zwarcie tasiemki łączącej ogniwa, żar był lokalny, w miejscu
    > dotknięcia, plamka jakieś 2 mm, przez ok. sekundę).
    > Co do ładowarki nie wypowiem się...

    Wziąłbym LiIon albo LiPo, co podejdzie. Potrzebujesz jeszcze układ do
    ładowania. Jest tego multum na rynku, można nawet kupić gotowce. Miałem
    kiedyś sznurek do sklepu internetowego, ale gdzieś mi zniknął.
    Kosztowały jakieś 2EUR za sztukę. Albo zrobić samemu. Są różne ICki, na
    przykład MAX1555, który to można czasami dostać za darmo od Maxima.
    Tylko trzeba mieć dobre oczy, bo obudowa chyba SOT232 czy jakoś tam. Ale
    nie potrzebujesz nic, oprócz ww układu, kondziora i ewentualnie LEDa z R
    jako wskaźnik ładowania.

    Waldek