-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.n
ews.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
r-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
Date: Mon, 10 Dec 2012 12:56:28 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Długo oczekiwany fotoradar
In-Reply-To: <50c5c4d7$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1212101238440.356@quad>
References: <50b7469a$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
<50ba5bc8$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
<k9dv1h$vnb$1@mx1.internetia.pl> <k9faum$i8u$1@node1.news.atman.pl>
<k9fg30$ftk$1@mx1.internetia.pl> <k9fg48$nff$1@node1.news.atman.pl>
<k9lh2p$l92$1@mx1.internetia.pl> <k9m178$9s0$2@mx1.internetia.pl>
<50bf11f2$1@news.home.net.pl> <k9nc9d$put$1@mx1.internetia.pl>
<50bf40d9$1@news.home.net.pl> <k9nfrj$5n2$1@mx1.internetia.pl>
<k9o2kn$5ce$1@mx1.internetia.pl> <k9o530$dd5$1@mx1.internetia.pl>
<k9o6ea$63b$2@node2.news.atman.pl> <k9o966$r7d$1@mx1.internetia.pl>
<k9oar6$kmp$1@node1.news.atman.pl> <k9okhh$1h9$1@mx1.internetia.pl>
<Pine.WNT.4.64.1212082242500.2060@quad>
<1ww6jge61pjnh$.zgspbm2ev4ec.dlg@40tude.net>
<Pine.WNT.4.64.1212082327130.2060@quad>
<49xge9c1g2bl.j6anclrh3ru6$.dlg@40tude.net>
<Pine.WNT.4.64.1212101124350.356@quad>
<50c5c4d7$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 72
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1355140593 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26705 83.15.167.123:61566
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2475556 pl.pregierz:2046237
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 10 Dec 2012, J.F wrote:
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
>> Ale to działa bardzo skutecznie również "w dół".
>> Nie można więc powoływać się na "przekroczenie wytrzymałosci",
>> skoro to tylko kwestia ustalenia gdzie skończy się skala "użyć"
>> liczona w 10 000 000, 1 000 000, 100 000, 10 000, 1000, 100,
>> 10, 1 (tu na pewno :))
>
> Przypadku mostow, plyt itp - w zasadzie mozna. Po przekroczeniu material
> wyraznie peka, ponizej nie.
> dochodzi ewentualnie zmeczenie materialow.
No przecież wyłącznie o to chodzi.
Ilokrotnę "zmęczenie" poskutkuje pęknięciem.
I nie jest tak, że "poniżej nie pęka", tylko jest pytanie ile
razy można obciążyć tym niższym obciążeniem, nim pęknięcie
stanie się widoczne.
Milion? - no to milion.
I to właśnie jest owa "wysoka potęga" krotności obciążenia.
>> Jak droga wytrzymuje załadowaną 40t ciężarówkę to potrzeba
>> tysięcy osobówek żeby zaobserwować podobny wpływ,
>
> Tylko ze zobacz iz przy 20t autobusie rzad juz spada.
Ale nie tak wiele.
Ledwo 16x dla 4 potęgi, 64x dla 6 potęgi to już pewna różnica
jest :>, ale ciągle nie "dramatyczna".
> Na tyle .... ze ciekaw jestem czy nie wychodza wtedy calkiem inne
> wspolczynniki. Zreszta zagadnienie wcale nie musi byc wielomianowe.
Nie musi, ale to nie ja wymyśliłem wielomian, czyli raczej jest
to "coś w tym stylu", a nie eksponenta na przykład.
Jeszcze raz - przeglądałem (ładnych lat temu parę) opisy o "zużyciu
dróg" właśnie, czyli raczej daleko od miejsca krytycznej wytrzymałości
przy której coś pęka przy jednokrotnym przejeździe. Właśnie takie
w ktorych patrzy się na pojazdy kilka, kilkanaście lub i więcej
razy lżejsze.
Raz jeden widziałem 9. potęgę, ale wychodzi że to raczej był błąd
(może cyfra się drukarzowi obróciła :]) Nie, nie zajmuję się tym
problemem zawodowo :)
>>> Ale moze sie nie znam, moze 40t to jeszcze wytrzymuje smola wylana na
>>> gline, a 50t to juz trzeba porzadna konstrukcje
>
>> Sądzę że w tym cały problem - że koszt wcale nie rośnie "nieznacznie"
>> a decyduje właśnie utwardzenie podłoża.
>
> Z tym ze juz i wspolczesne autostrady robi sie w miare porzadnie i na te 42t.
Pewnie do oceny o której myślimy trzeba by brać dwa parametry:
"dopuszczalne obciążenie" mierzone zarówno masą jak i liczbą
pojazdów o dopuszczalnej masie, przewidywaną na takiej drodze.
>> Co zobaczyć, osobną pozycję z budżecie? :>
>> W tym cały problem.
>> To będzie "remont drogi" a nie "remont buspasa".
>
> Ale bedzie mozna tez zobaczyc jak wygladaja rozne pasy :-)
Na tym pasie obok będą jeździć ciężarówki o nacisku na oś większą
od autobusu, więc to on powinien być bardziej "zużyty".
Niewiele, 16 do 64 razy per ciężarówka ;) (patrz wyżej, dla
spotkanych ocen skrajnych 8 do 128 razy)
Nawet więc jak ciężarówek będzie kilkanaście czy kilkadziesiąt
razy mniej, to "pas autobusowy" może wyglądać znacznie lepiej.
Ruch "osobówek" w tej skali może byc bez znaczenia, podobnie
jak dopuszczenie (lub nie) rowerów na buspasy ;)
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 11.12.12 10:05 Grzegorz Staniak
- 11.12.12 18:22 Shrek
- 13.12.12 21:03 Grzegorz Staniak
- 13.12.12 21:12 Tom N
- 13.12.12 21:59 Grzegorz Staniak
- 13.12.12 22:11 Tom N
- 13.12.12 22:39 Shrek
- 13.12.12 23:02 RoMan Mandziejewicz
- 13.12.12 23:32 Grzegorz Staniak
- 13.12.12 23:50 RoMan Mandziejewicz
- 14.12.12 00:16 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 00:17 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 00:32 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 00:37 J.F.
- 14.12.12 00:42 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem