  • Data: 2012-12-10 12:17:43
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w
    On Sun, 9 Dec 2012, J.F. wrote:

    >Ale to działa bardzo skutecznie również "w dół".
    >Nie można więc powoływać się na "przekroczenie wytrzymałosci",
    >skoro to tylko kwestia ustalenia gdzie skończy się skala "użyć"
    >liczona w 10 000 000, 1 000 000, 100 000, 10 000, 1000, 100,
    >10, 1 (tu na pewno :))

    Przypadku mostow, plyt itp - w zasadzie mozna. Po przekroczeniu
    material wyraznie peka, ponizej nie.
    dochodzi ewentualnie zmeczenie materialow.

    Na osuwaniu gruntow sie nie znam.

    > Jak droga wytrzymuje załadowaną 40t ciężarówkę to potrzeba
    >tysięcy osobówek żeby zaobserwować podobny wpływ,

    Tylko ze zobacz iz przy 20t autobusie rzad juz spada.
    Na tyle .... ze ciekaw jestem czy nie wychodza wtedy calkiem inne
    wspolczynniki. Zreszta zagadnienie wcale nie musi byc wielomianowe.

    > Sądzę że w tym cały problem - że koszt wcale nie rośnie
    > "nieznacznie"
    >a decyduje właśnie utwardzenie podłoża.

    Z tym ze juz i wspolczesne autostrady robi sie w miare porzadnie i na
    te 42t.

    >Co zobaczyć, osobną pozycję z budżecie? :>
    >W tym cały problem.
    >To będzie "remont drogi" a nie "remont buspasa".

    Ale bedzie mozna tez zobaczyc jak wygladaja rozne pasy :-)

    J.