  • Data: 2012-12-13 22:39:54
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-12-13 21:03, Grzegorz Staniak wrote:

    > Sorki, ale to jest założenie arbitralne i w oczywisty sposób błędne.
    > Nawet w Polsce, która węglem stoi i w dupie ma odnawialne źródła energii,
    > blisko 10% energii elektrycznej z nich pochodzi (głównie zresztą ze
    > spalania drewna, bo po co inwestować pieniądze, jak można wycinać
    > lasy).

    No dobra - niech ci będzie 10%*40%sprawności elektrowni*90%sprawności
    sieci*85% sprawności tramwa - masz rację może moje zgrubne obliczenia są
    obarczone jakimś 2% błędem. Ale zaraz... wracamy do tego, czy spalanie
    drewna nie wydziela CO2. Zresztą nieważne 2% to 2% - czyli nic.

    > Wyliczasz skrupulatnie koszty przesyłu elektryczności, ale
    > jakoś pomijasz transport ropy i paliw -- najwyraźniej w twoim Matriksie
    > przemieszczają się po świecie automagicznie i bez kosztów.

    Bo węgiel to się wydobywa i transportuje bezenergetycznie. Wybrałem
    korzystniej dla ciebie- węgiel i drzewo takorz się transportuje -
    rurociągami zapewne nie, więc energii pójdzie na to więcej, niby krócej,
    ale do rurociągu czy tankowca, to energetycznie raczej nie podskoczysz;)

    > Liczysz
    > opory toczenia tramwaju w porównaniu z autobusem, ale trolejbusów
    > już pod uwagę nie bierzesz. Niewiele warte te twoje "wyliczenia",
    > jakoś nie czuję się przekonany.

    Licze opory optymistycznie dla ciebie - małe dla tramów - trolejbusy
    mają w tej kategorii żadnej przewagi nad tramwajami.

    Widzisz, liczyłem optymistycznie dla ciebie, ale ty szukałeś dziury w
    całym i znajdujesz kolejne argumenty... które pogrążają twoją tezę.

    Shrek.