-
Data: 2012-12-10 12:56:28
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Mon, 10 Dec 2012, J.F wrote:
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
>> Ale to działa bardzo skutecznie również "w dół".
>> Nie można więc powoływać się na "przekroczenie wytrzymałosci",
>> skoro to tylko kwestia ustalenia gdzie skończy się skala "użyć"
>> liczona w 10 000 000, 1 000 000, 100 000, 10 000, 1000, 100,
>> 10, 1 (tu na pewno :))
>
> Przypadku mostow, plyt itp - w zasadzie mozna. Po przekroczeniu material
> wyraznie peka, ponizej nie.
> dochodzi ewentualnie zmeczenie materialow.
No przecież wyłącznie o to chodzi.
Ilokrotnę "zmęczenie" poskutkuje pęknięciem.
I nie jest tak, że "poniżej nie pęka", tylko jest pytanie ile
razy można obciążyć tym niższym obciążeniem, nim pęknięcie
stanie się widoczne.
Milion? - no to milion.
I to właśnie jest owa "wysoka potęga" krotności obciążenia.
>> Jak droga wytrzymuje załadowaną 40t ciężarówkę to potrzeba
>> tysięcy osobówek żeby zaobserwować podobny wpływ,
>
> Tylko ze zobacz iz przy 20t autobusie rzad juz spada.
Ale nie tak wiele.
Ledwo 16x dla 4 potęgi, 64x dla 6 potęgi to już pewna różnica
jest :>, ale ciągle nie "dramatyczna".
> Na tyle .... ze ciekaw jestem czy nie wychodza wtedy calkiem inne
> wspolczynniki. Zreszta zagadnienie wcale nie musi byc wielomianowe.
Nie musi, ale to nie ja wymyśliłem wielomian, czyli raczej jest
to "coś w tym stylu", a nie eksponenta na przykład.
Jeszcze raz - przeglądałem (ładnych lat temu parę) opisy o "zużyciu
dróg" właśnie, czyli raczej daleko od miejsca krytycznej wytrzymałości
przy której coś pęka przy jednokrotnym przejeździe. Właśnie takie
w ktorych patrzy się na pojazdy kilka, kilkanaście lub i więcej
razy lżejsze.
Raz jeden widziałem 9. potęgę, ale wychodzi że to raczej był błąd
(może cyfra się drukarzowi obróciła :]) Nie, nie zajmuję się tym
problemem zawodowo :)
>>> Ale moze sie nie znam, moze 40t to jeszcze wytrzymuje smola wylana na
>>> gline, a 50t to juz trzeba porzadna konstrukcje
>
>> Sądzę że w tym cały problem - że koszt wcale nie rośnie "nieznacznie"
>> a decyduje właśnie utwardzenie podłoża.
>
> Z tym ze juz i wspolczesne autostrady robi sie w miare porzadnie i na te 42t.
Pewnie do oceny o której myślimy trzeba by brać dwa parametry:
"dopuszczalne obciążenie" mierzone zarówno masą jak i liczbą
pojazdów o dopuszczalnej masie, przewidywaną na takiej drodze.
>> Co zobaczyć, osobną pozycję z budżecie? :>
>> W tym cały problem.
>> To będzie "remont drogi" a nie "remont buspasa".
>
> Ale bedzie mozna tez zobaczyc jak wygladaja rozne pasy :-)
Na tym pasie obok będą jeździć ciężarówki o nacisku na oś większą
od autobusu, więc to on powinien być bardziej "zużyty".
Niewiele, 16 do 64 razy per ciężarówka ;) (patrz wyżej, dla
spotkanych ocen skrajnych 8 do 128 razy)
Nawet więc jak ciężarówek będzie kilkanaście czy kilkadziesiąt
razy mniej, to "pas autobusowy" może wyglądać znacznie lepiej.
Ruch "osobówek" w tej skali może byc bez znaczenia, podobnie
jak dopuszczenie (lub nie) rowerów na buspasy ;)
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 11.12.12 10:05 Grzegorz Staniak
- 11.12.12 18:22 Shrek
- 13.12.12 21:03 Grzegorz Staniak
- 13.12.12 21:12 Tom N
- 13.12.12 21:59 Grzegorz Staniak
- 13.12.12 22:11 Tom N
- 13.12.12 22:39 Shrek
- 13.12.12 23:02 RoMan Mandziejewicz
- 13.12.12 23:32 Grzegorz Staniak
- 13.12.12 23:50 RoMan Mandziejewicz
- 14.12.12 00:16 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 00:17 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 00:32 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 00:37 J.F.
- 14.12.12 00:42 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=