eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Długo oczekiwany fotoradarRe: Długo oczekiwany fotoradar
  • Data: 2012-12-10 12:56:28
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 10 Dec 2012, J.F wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    >> Ale to działa bardzo skutecznie również "w dół".
    >> Nie można więc powoływać się na "przekroczenie wytrzymałosci",
    >> skoro to tylko kwestia ustalenia gdzie skończy się skala "użyć"
    >> liczona w 10 000 000, 1 000 000, 100 000, 10 000, 1000, 100,
    >> 10, 1 (tu na pewno :))
    >
    > Przypadku mostow, plyt itp - w zasadzie mozna. Po przekroczeniu material
    > wyraznie peka, ponizej nie.
    > dochodzi ewentualnie zmeczenie materialow.

    No przecież wyłącznie o to chodzi.
    Ilokrotnę "zmęczenie" poskutkuje pęknięciem.
    I nie jest tak, że "poniżej nie pęka", tylko jest pytanie ile
    razy można obciążyć tym niższym obciążeniem, nim pęknięcie
    stanie się widoczne.
    Milion? - no to milion.
    I to właśnie jest owa "wysoka potęga" krotności obciążenia.

    >> Jak droga wytrzymuje załadowaną 40t ciężarówkę to potrzeba
    >> tysięcy osobówek żeby zaobserwować podobny wpływ,
    >
    > Tylko ze zobacz iz przy 20t autobusie rzad juz spada.

    Ale nie tak wiele.
    Ledwo 16x dla 4 potęgi, 64x dla 6 potęgi to już pewna różnica
    jest :>, ale ciągle nie "dramatyczna".

    > Na tyle .... ze ciekaw jestem czy nie wychodza wtedy calkiem inne
    > wspolczynniki. Zreszta zagadnienie wcale nie musi byc wielomianowe.

    Nie musi, ale to nie ja wymyśliłem wielomian, czyli raczej jest
    to "coś w tym stylu", a nie eksponenta na przykład.
    Jeszcze raz - przeglądałem (ładnych lat temu parę) opisy o "zużyciu
    dróg" właśnie, czyli raczej daleko od miejsca krytycznej wytrzymałości
    przy której coś pęka przy jednokrotnym przejeździe. Właśnie takie
    w ktorych patrzy się na pojazdy kilka, kilkanaście lub i więcej
    razy lżejsze.
    Raz jeden widziałem 9. potęgę, ale wychodzi że to raczej był błąd
    (może cyfra się drukarzowi obróciła :]) Nie, nie zajmuję się tym
    problemem zawodowo :)

    >>> Ale moze sie nie znam, moze 40t to jeszcze wytrzymuje smola wylana na
    >>> gline, a 50t to juz trzeba porzadna konstrukcje
    >
    >> Sądzę że w tym cały problem - że koszt wcale nie rośnie "nieznacznie"
    >> a decyduje właśnie utwardzenie podłoża.
    >
    > Z tym ze juz i wspolczesne autostrady robi sie w miare porzadnie i na te 42t.

    Pewnie do oceny o której myślimy trzeba by brać dwa parametry:
    "dopuszczalne obciążenie" mierzone zarówno masą jak i liczbą
    pojazdów o dopuszczalnej masie, przewidywaną na takiej drodze.

    >> Co zobaczyć, osobną pozycję z budżecie? :>
    >> W tym cały problem.
    >> To będzie "remont drogi" a nie "remont buspasa".
    >
    > Ale bedzie mozna tez zobaczyc jak wygladaja rozne pasy :-)

    Na tym pasie obok będą jeździć ciężarówki o nacisku na oś większą
    od autobusu, więc to on powinien być bardziej "zużyty".
    Niewiele, 16 do 64 razy per ciężarówka ;) (patrz wyżej, dla
    spotkanych ocen skrajnych 8 do 128 razy)
    Nawet więc jak ciężarówek będzie kilkanaście czy kilkadziesiąt
    razy mniej, to "pas autobusowy" może wyglądać znacznie lepiej.
    Ruch "osobówek" w tej skali może byc bez znaczenia, podobnie
    jak dopuszczenie (lub nie) rowerów na buspasy ;)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: