    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dławik z drutu oporowego -- jak podłączyć
    Date: Mon, 30 Jan 2017 19:47:26 +0100

    wiadomości news:1617516404.20170130175335@pik-net.pl.invalid...

    > Kurna! Odróżniajcie linkę od licy, bardzo proszę. Lica składa się z
    > IZOLOWANYCH drutów i jej zaciskanie nie ma sensu - musi być lutowana.
    > Zaciska się LINKĘ!

    Aj, no faktycznie, rozpędziłem się nieco, dzięki za skorygowanie.
    Prawda - lica musi, bo inaczej dobroć obwodu podobno pójdzie sie... no,
    wiecie... i takie tam.
    Rzeczywiście, chodziło mi o lutowanie linki - niejedno połączenie musiałem
    już rozkręcić, obciąć lutowany kawałek, oczyścić nowy odcinek, porządnie
    skręcić i zacisnąć śrubką, bądź innym zaciśnięciem. Cyna się układała, co
    luzowało połączenie i potrafiło iskrzyć, i/lub inne rzeczy się dziać, z
    przerwą włącznie.
    Hmmm... choć chyba raz spotkałem się z licą w przewodzie zasilającym...
    Przez pamięć usiłuje mi się przecisnąć wspomnienie, o jakimś dość nietypowym
    kabelku, pomijam już gruby kabel z wtyczką do zasilacza, któremu
    nadepnięciem połamałem wtyczkę, okazało się, że żyłki są cieniutkie i
    cholernie sprężynujące, dodatkowo, przyciąga je magnes. Jakoś je zacisnąłem,
    na szczęście, strat poza połamaną wtyczką nie było, miałem swoją. Choć
    fajfusy w Chinach nie dali przewodu "uziemiającego". Zasilacz chodzi nawet
    nieźle. A ten nietypowy kabelek miał chyba wlaśnie izolowane lakierem żyłki.
    Tandeta tandetę tandetą pogania.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.