  • Data: 2011-09-06 15:53:49
    Temat: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-02 16:12, Andrzej Jarzabek pisze:

    > I poważnie chcesz podtrzymywac tezę, że zarabiać 4-12 tys PLN netto w
    > Polsce to tak jak zarabiać 5-7 tysięcy netto w UK?

    Co kto woli, jeden woli córkę drugi matkę.

    > Zrozumiałem tezę tak, że proponujesz przeliczac funty na złotówki 1:1,
    > bo chociaż wynajem mieszkania kosztuje więcej złotówek w Polsce niż
    > funtów w UK (co się zgadza), to jedzenie kosztuje więcej funtów w UK
    > niż złotówek w POlsce (co jest ewidentną bzdurą).

    Jeśli tak uważasz, Twoje prawo.

    > No ale przecież możesz wrócić do polski, i wtedy jesteś w sytuacji
    > porównywalnej do kogoś, kto przepracował te lata w Polsce, cośtam
    > zaoszczędził i zdecydował dalej pozostać w Polsce. Jeśli chcesz dalej
    > pracować, a nie decydujesz się na powrót, to może np. dlatego, że
    > stwierdzasz, że jednak bardziej opłaca się zarabiać 5500 funtów niż
    > 12000 PLN? A po tym czasie już pewnie zarabiasz bliżej tych 7200 na
    > rękę.

    Tylko zauważ, że proporcjonalnie garstka ludzi wyjechała uważając że
    bardziej opłaca się zarabiać 5.5k funtów niż 12k pln.
    Panie kolego pieniądze to nie wszystko. Ale co ja Ci będę gadał, każdy
    ma swoje wartości.

    > Z kolei jeśli przechodzisz na emeryturę, to będąc w UK i mając 100k
    > GBP oszczędności możesz zadać sobie pytanie: czy wolę być emerytem w
    > UK ze stoma tysiącami oszczędności, czy emerytem w Polsce z pół
    > miliona PLN oszczędności. A jak przechodzisz na emeryturę w Polsce
    > mając 100k PLN oszczędności, to masz wybór pomiędzy byciem emerytem w
    > Polsce ze 100k PLN oszczędności, a byciem emerytem w UK z 20k GBP
    > oszczędności. Który z tych wyborów wydaje ci się atrakcyjniejszy?

    A żeś się uczepił, że największym marzeniem każdego polaka jest wyjechać
    do UK.

    > Ale jak przyjadę do Polski to będę w Polsce, tak jak ktoś, kto nie
    > wyjechał.

    Nie Panie, jak wrócisz po X latach to będziesz tak samo obcy jakby
    przyjechał rodowity brytyjczyk, tylko będziesz trochę lepiej znał język.

    > Przyznam, że nie jest to dla mnie jakiś szczególnie przekonywujący
    > argument za tym, że lepiej mieszkać w Polsce. Nawet wręcz przeciwnie.

    A dla mnie argument zarobków nie jest przekonywujący że lepiej mieszkać
    w UK (choć wolałbym już w UK, niż w USA, ale to tak na marginesie).

    pozdrawiam,
    Przemek O.