-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Date: Sun, 1 Apr 2018 16:41:23 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 81
Message-ID: <p9qr2k$bp1$1@node2.news.atman.pl>
References: <1kkhgbbfknzcv.1citghc80pygv$.dlg@40tude.net>
<p9ot4a$hsf$1@node1.news.atman.pl>
<10v1vdax4w3uj$.11tb1p26uw6kq.dlg@40tude.net>
<p9qnjt$8hd$1@node2.news.atman.pl>
<6np2ns940bzr$.lcd52c5h26nc$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1522593684 12065 89.69.207.111 (1 Apr 2018 14:41:24 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 1 Apr 2018 14:41:24 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <6np2ns940bzr$.lcd52c5h26nc$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627955
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-04-01 o 15:58, J.F. pisze:
>> Przed samobójczą katastrofą samolotu pilotowanego przez Andreasa Lubitza
>> (chyba 2015r) w kokpicie mógł przebywać 1 pilot - i to właśnie było
>> przyczyną tejże katastrofy. Dopiero po tym zdarzeniu wprowadzono
>> zalecenie bezpieczeństwa dla wszystkich linii aby w każdej chwili czasu
>> w kokpicie były przynajmniej 2 osoby.
>
> Ale ty o specyficznym zdarzeniu, a dwoch pilotow to jeszcze przed
> wojna sie pojawilo w kokpicie.
To ja znam przypadki, kiedy w kokpicie było 4 pilotów bo tylu się ich
tam "pojawiło" lecz ma się to nijak do dyskusji bo ilość osób w kokpicie
nie była powiązana z obowiązkiem.
Po drugie: ZAWSZE specyficzne zdarzenie prowadzące do katastrofy badane
jest przez BEA czy podobne organizacje i ZAWSZE z tego powstają
zalecenia dla WSZYSTKICH linii. Ale to też nie ma związku.
Związek ma jedynie to, że nieprawdą jest to co napisałeś, że od dawna
jest obowiązek obsadzania kokpitu przez 2 członków załogi. Dopiero od
2015r tak jest. Gdy jeden idzie na siusiu, papierosa, to choćby steward
czy mechanik pokładowy bezwzględnie musi towarzyszyć drugiemu pilotowi.
>
> Nie, sadze ze pilot moze na pare minut opuscic kokpit bez wiekszego
> zagrozenia dla bezpieczenstwa lotu. Tzn gdyby byl tylko 1 pilot.
A jednak zginęło 150 osób mimo "braku większego zagrożenia". Tak jak
napisałem - nie sposób przewidzieć czy pilotowi nie odbije palma i nie
doprowadzi celowo do katastrofy ingerując w elektronikę. Co najmniej 2
takie przypadki były we współczesnym lotnictwie.
Po drugie - autopilot działa tak jak się go ustawi. Również były co
najmniej 2 przypadki we współczesnym lotnictwie (w Grecji i w USA),
gdzie autopilot prowadził samolot aż do wyczerpania paliwa bo załoga
straciła przytomność. Nawet jeśli wojskowe F-y stwierdziły co się stało,
to można było jedynie wyczekiwać chwili gdy samolot spadnie.
Inny przypadek: Strassburg. Samolot rozbił się o zbocze góry z dwóch
powodów zachodzących jednocześnie: błędu pilotów i pewnego "bajeru" w
autopilocie, o którym załoga nie wiedziała. Piloci zboczyli ze ścieżki,
a autopilot obniżył lot bo przypadkowa w tym momencie turbulencja na
niskiej wysokości została przez niego potraktowana jako ciche oddanie
steru wysokości pilotowi.
Mógłbym jeszcze mnóstwo autopilotowych przypadków przytaczać.
W tym kontekście nie bardzo wiem czym jest w/g Ciebie wyrażenie "bez
większego zagrożenia".
>> Jakoś nie ma kłopotów w przesyłaniu komunikatów technicznych z silników
>> co ileś tam minut i wszystkie docierają. Co za problem dołączyć do nich
>> pozycję GPS?
>
> No to pewnie dolaczono.
A jak myślisz, skąd więc problem z ustaleniem choćby nazwy morza, w
którym spoczywa wrak?
Wyjaśnię: właśnie nie dołączono pozycji samolotu do komunikatów. Na
zasadzie nie bo nie. Dane tego typu samolot "zna" ale żadna linia, żaden
producent samolotów pasażerskich nie wpadł na to aby na bieżąco
przesyłać lokalizację gdzieś tam. Obecnie jest tak, że jeśli samolot
zniknie z zasięgu wierz kontrolnych to przestaje istnieć. W tym czasie
równie dobrze w kierunku Księżyca mógłby polecieć i nikt by o tym się
nie dowiedział.
Już lepiej mają to w TIRach i osobówkach rozwiązane. Kupujesz małe
urządzonko i widzisz flotę na PCtach. Pilot sam mógł zainwestować w nie
z własnej kieszeni i pewnie byłoby to skuteczniejsze niż obecny brak
jakichkolwiek rozwiązań w tej kwestii.
> Ale jak samolot lata 30-40 lat, to jest pewien problem cos poprawic w
> starociu.
Starociu? My tu mówimy o samolotach wyprodukowanych choćby w 2018r.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 01.04.18 17:01 Marek S
- 01.04.18 17:20 J.F.
- 01.04.18 17:41 J.F.
- 01.04.18 18:47 RadoslawF
- 01.04.18 18:50 RadoslawF
- 01.04.18 18:59 RadoslawF
- 01.04.18 19:53 J.F.
- 01.04.18 21:34 kk
- 01.04.18 22:01 Marek S
- 01.04.18 22:17 Jacek Maciejewski
- 01.04.18 22:19 Marek
- 01.04.18 22:30 Marek S
- 01.04.18 22:35 Cavallino
- 01.04.18 22:41 RadoslawF
- 01.04.18 22:43 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi