eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego to samochody mają być autonomiczne?Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Date: Sun, 1 Apr 2018 16:41:23 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 81
    Message-ID: <p9qr2k$bp1$1@node2.news.atman.pl>
    References: <1kkhgbbfknzcv.1citghc80pygv$.dlg@40tude.net>
    <p9ot4a$hsf$1@node1.news.atman.pl>
    <10v1vdax4w3uj$.11tb1p26uw6kq.dlg@40tude.net>
    <p9qnjt$8hd$1@node2.news.atman.pl>
    <6np2ns940bzr$.lcd52c5h26nc$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1522593684 12065 89.69.207.111 (1 Apr 2018 14:41:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 1 Apr 2018 14:41:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <6np2ns940bzr$.lcd52c5h26nc$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627955
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-04-01 o 15:58, J.F. pisze:

    >> Przed samobójczą katastrofą samolotu pilotowanego przez Andreasa Lubitza
    >> (chyba 2015r) w kokpicie mógł przebywać 1 pilot - i to właśnie było
    >> przyczyną tejże katastrofy. Dopiero po tym zdarzeniu wprowadzono
    >> zalecenie bezpieczeństwa dla wszystkich linii aby w każdej chwili czasu
    >> w kokpicie były przynajmniej 2 osoby.
    >
    > Ale ty o specyficznym zdarzeniu, a dwoch pilotow to jeszcze przed
    > wojna sie pojawilo w kokpicie.

    To ja znam przypadki, kiedy w kokpicie było 4 pilotów bo tylu się ich
    tam "pojawiło" lecz ma się to nijak do dyskusji bo ilość osób w kokpicie
    nie była powiązana z obowiązkiem.

    Po drugie: ZAWSZE specyficzne zdarzenie prowadzące do katastrofy badane
    jest przez BEA czy podobne organizacje i ZAWSZE z tego powstają
    zalecenia dla WSZYSTKICH linii. Ale to też nie ma związku.

    Związek ma jedynie to, że nieprawdą jest to co napisałeś, że od dawna
    jest obowiązek obsadzania kokpitu przez 2 członków załogi. Dopiero od
    2015r tak jest. Gdy jeden idzie na siusiu, papierosa, to choćby steward
    czy mechanik pokładowy bezwzględnie musi towarzyszyć drugiemu pilotowi.

    >
    > Nie, sadze ze pilot moze na pare minut opuscic kokpit bez wiekszego
    > zagrozenia dla bezpieczenstwa lotu. Tzn gdyby byl tylko 1 pilot.

    A jednak zginęło 150 osób mimo "braku większego zagrożenia". Tak jak
    napisałem - nie sposób przewidzieć czy pilotowi nie odbije palma i nie
    doprowadzi celowo do katastrofy ingerując w elektronikę. Co najmniej 2
    takie przypadki były we współczesnym lotnictwie.

    Po drugie - autopilot działa tak jak się go ustawi. Również były co
    najmniej 2 przypadki we współczesnym lotnictwie (w Grecji i w USA),
    gdzie autopilot prowadził samolot aż do wyczerpania paliwa bo załoga
    straciła przytomność. Nawet jeśli wojskowe F-y stwierdziły co się stało,
    to można było jedynie wyczekiwać chwili gdy samolot spadnie.

    Inny przypadek: Strassburg. Samolot rozbił się o zbocze góry z dwóch
    powodów zachodzących jednocześnie: błędu pilotów i pewnego "bajeru" w
    autopilocie, o którym załoga nie wiedziała. Piloci zboczyli ze ścieżki,
    a autopilot obniżył lot bo przypadkowa w tym momencie turbulencja na
    niskiej wysokości została przez niego potraktowana jako ciche oddanie
    steru wysokości pilotowi.

    Mógłbym jeszcze mnóstwo autopilotowych przypadków przytaczać.

    W tym kontekście nie bardzo wiem czym jest w/g Ciebie wyrażenie "bez
    większego zagrożenia".

    >> Jakoś nie ma kłopotów w przesyłaniu komunikatów technicznych z silników
    >> co ileś tam minut i wszystkie docierają. Co za problem dołączyć do nich
    >> pozycję GPS?
    >
    > No to pewnie dolaczono.

    A jak myślisz, skąd więc problem z ustaleniem choćby nazwy morza, w
    którym spoczywa wrak?

    Wyjaśnię: właśnie nie dołączono pozycji samolotu do komunikatów. Na
    zasadzie nie bo nie. Dane tego typu samolot "zna" ale żadna linia, żaden
    producent samolotów pasażerskich nie wpadł na to aby na bieżąco
    przesyłać lokalizację gdzieś tam. Obecnie jest tak, że jeśli samolot
    zniknie z zasięgu wierz kontrolnych to przestaje istnieć. W tym czasie
    równie dobrze w kierunku Księżyca mógłby polecieć i nikt by o tym się
    nie dowiedział.

    Już lepiej mają to w TIRach i osobówkach rozwiązane. Kupujesz małe
    urządzonko i widzisz flotę na PCtach. Pilot sam mógł zainwestować w nie
    z własnej kieszeni i pewnie byłoby to skuteczniejsze niż obecny brak
    jakichkolwiek rozwiązań w tej kwestii.

    > Ale jak samolot lata 30-40 lat, to jest pewien problem cos poprawic w
    > starociu.

    Starociu? My tu mówimy o samolotach wyprodukowanych choćby w 2018r.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: