-
Data: 2018-04-01 17:01:26
Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-04-01 o 16:26, J.F. pisze:
>> Chciałbym zauważyć, że autonomiczne pojazdy Google wygenerowały już 2
>> trupy. Pierwszy z nich właśnie wpakował się w kurs kolizyjny z
>> ciężarówką
>
> Nie piszesz o Tesli ?
A sorki. Faktycznie. Ale to też jest ziarenkiem do tego chleba.
Pierwszy wypadek Googlo-auta w 2016r nie był śmiertelny, ale zawiniony
przez to auto.
>> a drugi nie potrafił zmienić praw fizyki w chwili gdy pod
>> koła wtargnął pieszy.
>
> A to z kolei Uber
Tak.
>> A ponieważ zawsze musi być winny to prowadzi się
>> dochodzenie. Z kolei wynik tego dochodzenia jest zależny od:
>> a) Co powie kierowca. Najlepiej by niczego nie mówił przed konsultacją z
>> prawnikiem.
>> b) W jakim nastroju będzie sędzia.
>
> To jest USA. nastroj przysieglych sie liczy, a mozliwe, ze sprawe
> zalatwia bez sadu.
Ok, ale chciałbym przypomnieć iż trwają prace legislacyjne by niebawem
było można było testować takie auta w PL. A W PL obowiązuje prawo i sądy
to działające.
Jak na mój gust, w autonomicznych autach w wersji PL, najbardziej
rozwiniętym komputerem pokładowym powinien być komputer prawniczy. Po
kolizji musi rzucać paragrafami na "przeciwników" zdarzenia oraz
powoływać się na znajomości w prokuraturze by ich ostatecznie dobić :-D
>
> Wypadkowosc w USA podobna do naszej. To im takie autonomiczne moga
> podniesc bezpieczenstwo.
Co nie oznacza, że autonomiczne pojazdy będą w 100% bezpieczne. Obawiam
się, że niewiele się zmieni. Nie sądzę by na chwilę obecną takie auta
potrafiły zrobić to, co człowiek za kierownicą potrafi: np. widząc
dziecko z piłką na chodniku przewidujemy, że zaraz może powstać z tego
jatka więc z wyprzedzeniem reagujemy zanim powstanie zagrożenie. Nie
sądzę by autonomiczne pojazdy odróżniały dziecko z piłką od dorosłego z
piłką. Oczywiście, to jakiś przykład na gorąco wymyślony bo sytuacji
podobnych można wyobrazić sobie mnóstwo. Zresztą dowodem moich słów jest
wspomniany Uber w USA. Znikną jedne zagrożenia a powstaną na ich miejsce
nowe. Jaki bilans tego będzie - nie wiem, ale optymistą specjalnym nie
jestem.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 01.04.18 17:20 J.F.
- 01.04.18 17:41 J.F.
- 01.04.18 18:47 RadoslawF
- 01.04.18 18:50 RadoslawF
- 01.04.18 18:59 RadoslawF
- 01.04.18 19:53 J.F.
- 01.04.18 21:34 kk
- 01.04.18 22:01 Marek S
- 01.04.18 22:17 Jacek Maciejewski
- 01.04.18 22:19 Marek
- 01.04.18 22:30 Marek S
- 01.04.18 22:35 Cavallino
- 01.04.18 22:41 RadoslawF
- 01.04.18 22:43 RadoslawF
- 01.04.18 22:57 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=