  • Data: 2018-04-01 22:30:08
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-01 o 17:20, J.F. pisze:

    > Albo i nie, jak sie jej bezpiecznik wylaczy.
    > A bezpiecznik musi byc, na wypadek pozaru nadajnika.

    Też nieprawda :-) Dziś nie zgadzam się z Tobą prawie non-stop :-D
    Nie da się wyłączyć systemu z poziomu kabiny pilotów nawet jeśli
    wszystkie bezpieczniki wydłubiesz. Każdy silnik niezależnie jest
    monitorowany a zasilanie celowo jest tak zaprojektowane by nie podlegało
    sabotażowi oraz uległo destrukcji gdy już samolot stanie się trumną.

    > Jest jeszcze kwestia, ze jak sie cos stanie na 10km, to wrak moze
    > jeszcze daleko poleciec, a potem w prady w oceanie jeszcze zniosa.

    Ale będzie wiadomo gdzie szukać. Nawet przez 3 kolejne lata. A teraz aby
    MH 370 odnaleźć, to nawet spuszczenie wody z morza może nie być
    wystarczające - bo do końca nie wiadomo, o które morze chodzi.

    > AF447 o tyle ciekawe, ze samolot byl sprawny do konca wiec mogl
    > wysylac komunikaty z wysokosci zero+ ... i wysylal - co 10 minut.
    > A 10 minut to jakies 100 km.
    >
    > Ale dzieki temu z grubsza bylo wiadomo gdzie szukac, a nie
    > "gdzies miedzy Brazylia i Afryka".

    Taaaa... sęk w tym, że nie "dzięki temu" pozycję znano lecz dzięki temu,
    że pół godziny wcześniej pilot potwierdził swoją pozycję. "Dzięki temu"
    wiadomo było jedynie jak długo samolot jeszcze leciał danym kursem.
    Natomiast komunikaty o jakich piszesz, nie zawierają pozycji,
    przynajmniej takiej, która pozwoli na lokalizację wraku. Jak pisałem -
    dokładność dwóch mórz.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek