eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-10 12:40:42
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > [...]
    >
    > Kiedyś te wszystkie "poprzednie telefony" zdecydowanie gorzej sobie
    > radziły problemem. Faktycznie warto było coś wyłączyć dla oszczędzenia
    > baterii. Ja teraz nic nie wyłączam. A i tak po weekendzie, kiedy przez
    > dwa dni telefon przeważnie leży niedotykany, zostaje z 80%. To gorzej
    > niż wyżej opisany rekord, ale tydzień może by i tak pociągnął. Nie jest
    > tak, jak sądzi typowa gimbaza siedząca cały dzień z nosem w smartfonie,
    > że "bateria rozładowuje się w ciągu dnia".

    'Poprzednie telefony' miały rekordowe czasy pracy na jednym ładowaniu.
    Np 3 tygodnie. Ale nic wielkiego nie robiły. Tak samo późniejsze,
    umiarkowanie używane urządzenia nie miały problem 'jednego dnia'.
    Problem pojawił się, jak zwykli ludzie zaczęli z nich korzystać i
    instalować przeróżne aplikacje, w tym wymagające działania w tle.
    Pieprzenie o gimbazie niedorzeczne jest. Baterię potrafią drenować
    aplikacje takie jak FB bynajmniej nie używane przez 'gimbazę' tylko
    zwykłych ludzi. Inne aplikacje komunikacyjne, np taki Meshtastic,
    przeglądarka. Wszystko potrzebuje energii do przetwarzania.

> [...]
    > więc nawet nie warto wyłączać. Lokalizację mam aktywną, bo jak jadę
    > samochodem, uruchamiam mapy -- choćby dlatego, żeby pomóc innym.
    > No i w ogóle telefon ładuje się w zasadzie wyłacznie w samochodzie.
    > Lokalizacja w nieruchomym telefonie też zrobła się oszczędna.
    >
    > Aha, gdyby ktoś sądził, że na tak długo mi ta bateria wystarcza, bo
    > "nie umiemu używać telefonu", to jest w błędzie. Umiem, korzystam z
    > bogatego oprogramowania i wielu funkcji telefonu. Ale to wtedy, gdy
    > trzeba, bo nie mam wygodniejszej alternatywy. A to oznacza wyjazdy,

    Funkcją telefonu jest realizowanie połączeń głosowych :-)

    Reszta to funkcje smartfona :-)