-
Data: 2024-05-12 11:57:59
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 10.05.2024 o 14:01, Piotr Gałka pisze:
> W dniu 2024-05-10 o 12:22, io pisze:
>
>> Ale przestań, spalanie węgla przez 1 człowieka nie jest problemem tego
>> świata.
>
> Problemem świata są uśrednione decyzje wszystkich ludzi.
> Odpowiedzialność pojedynczego polega na tym, aby jego decyzje były
> takie, aby uśrednione były możliwie jak najlepsze dla świata.
Jaki % zużycia człowieka stanowi komórka?
>
>> Zresztą, jako elektronik możesz sobie zorganizować by ten prąd
>> pozyskiwać ze słońca.
>
> Chyba za mało tego prądu, aby zorganizowanie go sobie ze słońca na pewno
> było mniej obciążające dla planety (wyprodukowanie paneli też wiąże się
> z jakimiś emisjami).
Dlatego nie ma sensu w ogóle rozważać tego dla samego smartfona, ale już
dla zasilania całego domu jak najbardziej ma sens.
>
>>> Mi z definicji dali taki co jest bateria. Nic z nim nie trzeba robić,
>>> poz 'mieniem przy sobie' aby samochód odpalił.
>>> No i jak przy odpalaniu coś tam piszczy i mruga znaczy, że warto by
>>> zmienić baterię bo kiedyś nie zapali a uruchomienie z niedziałającym
>>> immobilizerem to jakiś horror - jest jeden przycisk na wysuniętym
>>> przez szparę w desce paseczku i chyba (czytałem opis 3 lata temu)
>>> klikając trzeba tam jakiś kod wbić, którego oczywiście się nie pamięta.
>>
>> Ale do tego transponder w kluczyku wystarczy. Trudniej bez zasilania
>> zrobić 'bezkluczyk', że się zbliżasz do samochodu i go otwiera. Poza
>> tym urządzenia wymagające większej energii można ładować.
>
> Zmierzasz dyskusją w kierunku jakbyśmy projektowali ten system, a tu
> jest sytuacja zastana.
Nie, mam po prostu kluczyk i bezkluczyk. Producent oczywiście mógłby
oferować różne systemy dostępu do samochodu. Np jeden kluczyk czy
bezkluczyk do wszystkich swoich samochodów. Ale wiadomo, że ma w 4
kompatybilność z resztą świata.
> 6 lat temu wybierając VW miałem ze 40 decyzji konfiguracyjnych do
> podjęcia a potem wziąłem Golfa Sportsvana z placu, bo bez czekania i
> dostałem 12tys rabatu (tych z placu chcą się pozbywać) co z ceny 112
> robiło 100 i jeszcze dodali drugi komplet opon w gratisie i wszystkie
> serwisy przez 3 lata były w tej cenie. Gdybym nie wziął tego z placu to
> w życiu bym nie miał takiej konfiguracji (miałem się zmieścić w 100) z
> np. siedzeniem kierowcy z masowaniem pleców.
> Przy tamtych 40 decyzjach być może mógłbym ustalać jaki ma być
> immobilizer itp, choć też pewnie nie.
> 3 lata temu wybierając Mazdę miałem tylko kilka decyzji. I jak chciałem
> mieć wyświetlacz head to w pakiecie dokładali dodatkowy alarm (coś ponad
> standard) z immobilizerem. Wziąłem co brali. Tylko sprzedawca wciskał
> mi, że tam jest w środku bateryjka 12V a ja z kształtu widziałem, że
> CR2032 to mu na miejscu otworzyłem pilota od tego immobilizera (otwiera
> się paznokciem bez narzędzi).
MZ zwykły kluczyk, np w Seicento, nie ma żadnej baterii tylko
samodzielny transponder. A Ty piszesz o jakimś pilocie z alarmem to to
już jest znacznie więcej.
>
>> No ale czemu się tym przejmować? Jakie ktoś chce urządzenie takie
>> dostaje.
>
> Kiedyś dawno zdecydowaliśmy, że nasze czytniki robimy dla zasilania
> 10..28V. Bo są czasem instalacje z zasilaczami 24V.
> Kiedyś się sparzyliśmy na scalaku RS232 z pompami pojemnościowymi
> umieszczonym w czytniku - skutecznie zakłócał odczyt karty redukując
> zasię z 50mm do 3mm (licząc od anteny, a antena 3mm za frontem obudowy).
> Kiedyś się sparzyliśmy na grzejącym się 7805 wyłączającym umieszczony w
> pobliżu PTC.
> Dlatego mimo zasilania z 28V do 3V3 schodzę liniowo ale staram się
> oszczędzać prąd jak się tylko da (np. LEDy, którym wystarczy 1mA), aby
> nie nagrzewać zasilaczy i PTC.
> Nadawanie RS485 115200 pobiera według datasheet ponad 50mA (rezystory
> terminalowe i przełączanie stanów). Z 28V to 1.4W. Dotychczas czytnik
> wysyłał 1 trwającą 1ms ramkę raz na 4s więc średnio to zero, zero nic.
> Teraz ma wysyłać najlepiej co 50ms ramkę trwającą pona 2ms (my
> szyfrujemy w trybie CTR (jak message ma 1 bajt to zaszyfrowane też ma 1
> bajt) a w OSDP aby wysłać 1 bajt zaszyfrowany trzeba wysłać cały blok 16
> bajtów).
A Ty to oceniłeś kryptologicznie?
> Nie chcemy 'konserwować' dwu standardów. Jak byśmy przeszli na ten co
> teraz od nas wymagają to zrobimy upgrade i wszystkie nasze instalacje
> przejdą na ten system (w tym te działające na 24V).
> Jak najbardziej jest powód aby się problemem przejmować (a przy moim
> charakterze wściekać na durnotę ludzi).
Kompatybilne musi być z czymś, jw.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.05.24 07:12 Marcin Debowski
- 13.05.24 08:30 Cavallino
- 13.05.24 10:53 Marcin Debowski
- 13.05.24 11:03 Cavallino
- 13.05.24 13:21 Jarosław Sokołowski
- 13.05.24 15:38 Piotr Gałka
- 13.05.24 20:49 Marek
- 13.05.24 21:29 Jarosław Sokołowski
- 14.05.24 02:06 Marcin Debowski
- 14.05.24 14:11 io
- 14.05.24 15:46 Jarosław Sokołowski
- 14.05.24 15:55 J.F
- 14.05.24 16:20 io
- 14.05.24 16:42 J.F
- 14.05.24 17:01 Piotr Gałka
Najnowsze wątki z tej grupy
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=