eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-10 15:58:55
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 May 2024 14:09:15 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Nigdy nie wnikałem w szczegóły, ale dotarło do mnie coś w stylu, że jak
    > ich zmusili do darmowego dla klientów roamingu w Europie to jakoś
    > zaczęli między sobą się obciążać też bardziej w kraju i teraz telefon
    > jak widzi 'słaby' swój nadajnik i silny 'obcy' wybiera swój.

    Na pewno rozliczenia między operatorami są cięzkim tematem.

    O ile dobrze pamietam opis starych sieci GSM (2G ?),
    to tam telefon był "głupi", a zarządzała nim "centrala",
    a raczej jakis lokalny kontroler nad kilkoma BTS'ami.
    On sprawdzał siły sygnałów i kazał sie przełączać na inny BTS.

    I tu IMO byłoby zjawisko takie, że telefon straciwszy zasięg sieci
    macierzystej, przełącza się na siec roamingową, a kontroler w
    tej sieci ... steruje nim z wykorzystaniem BTS własnej sieci.
    I nie "odda" do sieci macierzystej, bo nic o niej nie wie.

    Cos chyba musieli tu później ulepszyc, bo oddaje, ale gdzie -
    w telefonach, czy w kontrolerach, czy siec macierzysta podłącza
    zgubę, jak ją "zobaczy" ?

    > Dlatego podobno telefony w sieciach nie mających swoich nadajników
    > działają teraz lepiej bo jest im wszystko jedno czyj nadajnik i
    > wybierają ten silniejszy.

    Te wirtualne były zazwyczaj robione w oparciu o jednego operatora
    rzeczywistego, to problemu nie było.
    Ale potem się pojawiły jakie takie z wieloma operatorami, tudzież
    BTS "wspólne" dla dwóch sieci.

    Z praktyki ... w Play się zdarzają problemy z zasiegiem, a przeciez
    powinien być lepszy niz w innych.
    IMO - problemy z przełaczaniem.

    Największe problemy miał Samsung S4, i nie wiem - jakis bug w
    telefonie, w sieci, poprawili sieci jak zmieniłem telefon ...

    J.