-
Data: 2011-01-11 09:07:14
Temat: Re: DSG
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:h98ni691kv5kdpq7p4s73fr3c54vbk0sc0@4ax.com...
> On Mon, 10 Jan 2011 19:31:51 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>>Generalnie przyjmuje do wiadomości, ze można zaprojektować skrzynie tak,
>>zeby występował poślizg na sprzęgle, jednak wg mnie rodzi to pewne
>>problemy:
>>- przy włączaniu biegu, coś musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie
>>zgrzytać
>
> Synchronizatory sa.
nie wiem jak zbudowane są synchronizatory w DSG, ale zauważ, ze ciągle
przekazywany jest napęd, wiec co - w chwili załączania synchronizatory mają
przenieść napęd do czasu zazębienia kół?
>
>>- przy dłuższym postoju na D coś tam sie musi zużywać, w koncu to nie
>>hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie
>>dziwne.
>
> Jesli to olej to sie nie zuzywa .. choc w sumie nie jestem taki pewny
> (polymer shearing).
no wlasnie, jesli olej to sie nie zużywa, ale jesli tak jest to mamy
doczynienia z jakimś hybrydowym sprzęgłem cierno-hydrokinetycznym. I to dla
mnie byloby jasnym wyjasnieniem sprawy.
>
>>W ogólności napewno poślizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w
>>oleju.
>
> Olej jest lepki.
no dobra, ale to nie butapren ;-)
>
>>Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoją
>>drogą, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia
>>czegoś
>>na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a
>>druga jest odłączona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga część
>>będzie
>>obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będą przekazywac moment dzięki
>>czynnikowi jakim jest olej.
>
> Ale wcale nie chcemy tak robic, to w koncu DSG, moga byc dwa biegi
> wlaczone.
co do tego ma fakt "dwubiegowości"?
Bierwszy bieg zawsze jest na tym samym sprzęgle.
>
> Raczej bym poszukal innych DSG - one tez pelzaja czy nie ?
no generalnie to tak sobie gadamy, a najprościej byloby przejechac sie
kilkoma ;-)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.11 11:23 J.F.
- 11.01.11 20:55 Kuba \(aka cita\)
- 11.01.11 22:00 J.F.
- 12.01.11 21:47 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=