-
Data: 2011-01-11 09:07:14
Temat: Re: DSG
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:h98ni691kv5kdpq7p4s73fr3c54vbk0sc0@4ax.com...
> On Mon, 10 Jan 2011 19:31:51 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>>Generalnie przyjmuje do wiadomości, ze można zaprojektować skrzynie tak,
>>zeby występował poślizg na sprzęgle, jednak wg mnie rodzi to pewne
>>problemy:
>>- przy włączaniu biegu, coś musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie
>>zgrzytać
>
> Synchronizatory sa.
nie wiem jak zbudowane są synchronizatory w DSG, ale zauważ, ze ciągle
przekazywany jest napęd, wiec co - w chwili załączania synchronizatory mają
przenieść napęd do czasu zazębienia kół?
>
>>- przy dłuższym postoju na D coś tam sie musi zużywać, w koncu to nie
>>hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie
>>dziwne.
>
> Jesli to olej to sie nie zuzywa .. choc w sumie nie jestem taki pewny
> (polymer shearing).
no wlasnie, jesli olej to sie nie zużywa, ale jesli tak jest to mamy
doczynienia z jakimś hybrydowym sprzęgłem cierno-hydrokinetycznym. I to dla
mnie byloby jasnym wyjasnieniem sprawy.
>
>>W ogólności napewno poślizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w
>>oleju.
>
> Olej jest lepki.
no dobra, ale to nie butapren ;-)
>
>>Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoją
>>drogą, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia
>>czegoś
>>na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a
>>druga jest odłączona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga część
>>będzie
>>obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będą przekazywac moment dzięki
>>czynnikowi jakim jest olej.
>
> Ale wcale nie chcemy tak robic, to w koncu DSG, moga byc dwa biegi
> wlaczone.
co do tego ma fakt "dwubiegowości"?
Bierwszy bieg zawsze jest na tym samym sprzęgle.
>
> Raczej bym poszukal innych DSG - one tez pelzaja czy nie ?
no generalnie to tak sobie gadamy, a najprościej byloby przejechac sie
kilkoma ;-)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.11 11:23 J.F.
- 11.01.11 20:55 Kuba \(aka cita\)
- 11.01.11 22:00 J.F.
- 12.01.11 21:47 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
Najnowsze wątki
- 2024-10-07 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-07 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-07 Re: Taniocha!!!
- 2024-10-07 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-10-07 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-07 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-07 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy ERP (Symfonia) <=
- 2024-10-07 policja szuka
- 2024-10-07 Nowy akt zasadniczy
- 2024-10-07 KIA nas dyma
- 2024-10-07 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-10-07 Warszawa => Sales Development Representative (z j. niemieckim) <=
- 2024-10-06 miles per gallon
- 2024-10-06 Strefa czystego powietrza