  • Data: 2011-01-11 11:23:45
    Temat: Re: DSG
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Jan 2011 09:07:14 +0100, Kuba (aka cita) wrote:

    >nie wiem jak zbudowane są synchronizatory w DSG,

    przyjmuje ze podobnie jak w recznej skrzyni.

    >ale zauważ, ze ciągle
    >przekazywany jest napęd, wiec co - w chwili załączania synchronizatory mają
    >przenieść napęd do czasu zazębienia kół?

    Ale ten naped jest szczatkowy, to podobnie jak w zwyklej skrzyni -
    wyrownac predkosci a dalej zaskocza.

    >no wlasnie, jesli olej to sie nie zużywa, ale jesli tak jest to mamy
    >doczynienia z jakimś hybrydowym sprzęgłem cierno-hydrokinetycznym. I to dla
    >mnie byloby jasnym wyjasnieniem sprawy.

    Jak rozumiem jest jest tylko zwykle sprzeglo mokre - czyli absolutnie
    nie hydrokinetyczne, a zuzywa sie w normie..

    >no dobra, ale to nie butapren ;-)

    Wystarczy zeby troche momentu przeniosl. Znikomo ... ale moze
    wystarczy do pelzniecia.

    >co do tego ma fakt "dwubiegowości"?
    >Bierwszy bieg zawsze jest na tym samym sprzęgle.

    Ale potem jedziesz np na 4 biegu, a 3 lub 5 tez jest wlaczony. I co -
    dokladamy sprzezenie hydrauliczne, zeby wieksze straty w napedzie byly
    ?

    J.