-
Data: 2011-01-11 11:23:45
Temat: Re: DSG
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 11 Jan 2011 09:07:14 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
>Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>- przy włączaniu biegu, coś musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie
>>>zgrzytać
>>
>> Synchronizatory sa.
>
>nie wiem jak zbudowane są synchronizatory w DSG,
przyjmuje ze podobnie jak w recznej skrzyni.
>ale zauważ, ze ciągle
>przekazywany jest napęd, wiec co - w chwili załączania synchronizatory mają
>przenieść napęd do czasu zazębienia kół?
Ale ten naped jest szczatkowy, to podobnie jak w zwyklej skrzyni -
wyrownac predkosci a dalej zaskocza.
>>>- przy dłuższym postoju na D coś tam sie musi zużywać, w koncu to nie
>>>hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie
>>>dziwne.
>>Jesli to olej to sie nie zuzywa .. choc w sumie nie jestem taki pewny
>>(polymer shearing).
>no wlasnie, jesli olej to sie nie zużywa, ale jesli tak jest to mamy
>doczynienia z jakimś hybrydowym sprzęgłem cierno-hydrokinetycznym. I to dla
>mnie byloby jasnym wyjasnieniem sprawy.
Jak rozumiem jest jest tylko zwykle sprzeglo mokre - czyli absolutnie
nie hydrokinetyczne, a zuzywa sie w normie..
>>>W ogólności napewno poślizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w
>>>oleju.
>>Olej jest lepki.
>no dobra, ale to nie butapren ;-)
Wystarczy zeby troche momentu przeniosl. Znikomo ... ale moze
wystarczy do pelzniecia.
>>>Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoją
>>>drogą, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia
>>>czegoś
>>>na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a
>>>druga jest odłączona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga część
>>>będzie
>>>obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będą przekazywac moment dzięki
>>>czynnikowi jakim jest olej.
>>
>> Ale wcale nie chcemy tak robic, to w koncu DSG, moga byc dwa biegi
>> wlaczone.
>co do tego ma fakt "dwubiegowości"?
>Bierwszy bieg zawsze jest na tym samym sprzęgle.
Ale potem jedziesz np na 4 biegu, a 3 lub 5 tez jest wlaczony. I co -
dokladamy sprzezenie hydrauliczne, zeby wieksze straty w napedzie byly
?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.11 20:55 Kuba \(aka cita\)
- 11.01.11 22:00 J.F.
- 12.01.11 21:47 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
Najnowsze wątki
- 2024-07-10 Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- 2024-07-10 Droga dwukierunkowa
- 2024-07-10 Elektryki są fajne
- 2024-07-10 Elektryki są fajne :(
- 2024-07-09 USB -> jack
- 2024-07-10 Kompakt WC z montażem
- 2024-07-10 Gorąco za oknem, to napisałem piosenkę o grupowiczach
- 2024-07-09 Naprawa klimy przenośnej - czy to opłacalne?
- 2024-07-10 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-07-10 Białystok => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-10 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-07-10 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-10 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-10 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-07-10 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=