eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: DSGRe: DSG
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: DSG
    Date: Tue, 11 Jan 2011 09:07:14 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 65
    Message-ID: <igh33m$ksn$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ig1bbl$icv$1@inews.gazeta.pl> <ig21b1$5ka$1@speranza.aioe.org>
    <7...@j...googlegroups.com>
    <ig43f7$cm3$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@4...com>
    <ig4oe9$ncu$1@inews.gazeta.pl>
    <d...@4...com>
    <igc08r$ma0$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@4...com>
    <igdc8m$eek$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@4...com>
    <igfjas$m06$1@inews.gazeta.pl>
    <h...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: eie199.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1294733238 21399 83.21.120.199 (11 Jan 2011 08:07:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Jan 2011 08:07:18 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: cita
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2341461
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h98ni691kv5kdpq7p4s73fr3c54vbk0sc0@4ax.com...
    > On Mon, 10 Jan 2011 19:31:51 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
    >>Generalnie przyjmuje do wiadomości, ze można zaprojektować skrzynie tak,
    >>zeby występował poślizg na sprzęgle, jednak wg mnie rodzi to pewne
    >>problemy:
    >>- przy włączaniu biegu, coś musi zatrzymać koła zębate, inaczej będzie
    >>zgrzytać
    >
    > Synchronizatory sa.

    nie wiem jak zbudowane są synchronizatory w DSG, ale zauważ, ze ciągle
    przekazywany jest napęd, wiec co - w chwili załączania synchronizatory mają
    przenieść napęd do czasu zazębienia kół?

    >
    >>- przy dłuższym postoju na D coś tam sie musi zużywać, w koncu to nie
    >>hydrokinetyk, gdzie nie ma to żadnego znaczenia. Dla mnie to w sumie
    >>dziwne.
    >
    > Jesli to olej to sie nie zuzywa .. choc w sumie nie jestem taki pewny
    > (polymer shearing).

    no wlasnie, jesli olej to sie nie zużywa, ale jesli tak jest to mamy
    doczynienia z jakimś hybrydowym sprzęgłem cierno-hydrokinetycznym. I to dla
    mnie byloby jasnym wyjasnieniem sprawy.

    >
    >>W ogólności napewno poślizg niue wynika z samego utopienia wielu płytek w
    >>oleju.
    >
    > Olej jest lepki.

    no dobra, ale to nie butapren ;-)

    >
    >>Wg mnie może to być realizowane tak, ze sprzęgła płytkowe swoją
    >>drogą, ale fakt występowania tam oleju można wykorzystać do zrobienia
    >>czegoś
    >>na wzór hydrokinetycznego sprzęgła. Skoro jedna strona sprzęgła wiruje, a
    >>druga jest odłączona akurat płytkami to wystarczy, ze ta druga część
    >>będzie
    >>obdarzona odpowiednimi łopatkami, ktore będą przekazywac moment dzięki
    >>czynnikowi jakim jest olej.
    >
    > Ale wcale nie chcemy tak robic, to w koncu DSG, moga byc dwa biegi
    > wlaczone.

    co do tego ma fakt "dwubiegowości"?

    Bierwszy bieg zawsze jest na tym samym sprzęgle.

    >
    > Raczej bym poszukal innych DSG - one tez pelzaja czy nie ?

    no generalnie to tak sobie gadamy, a najprościej byloby przejechac sie
    kilkoma ;-)


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: